Länstrafiken Jämtland Scala

Startat av Patrik, 15 maj 2010, 15:32:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjorkaan

Citat från: 1896 skrivet 16 maj 2010, 19:24:38 PM
Det var ju illa nog när Malmö län lackade bussarna Lila !

Stadsbussarna i Örebro är ju lila och snygga. Håller med er alla, man känner sig tillintetsagd av att se bussarna. Jag gillar svart men inte på bussar.

RoggaBoy

Men dom är sköna å åka. Åkte med en igår.  :)

carpenter

Citat från: Ersa skrivet 16 maj 2010, 20:20:02 PM
Här är det någon som tänkt till när det gäller färgen på front och bakstam! Vilken färg är bäst respektive sämst på passagerarfordon som ska kunna upptäckas av resenärer längs landsbygdsvägarna i ett län där det är väldigt mörkt under vintertid? Vad säger ni?
Sidorna då? Vitt med en röd rand leder tankarna till lite inspiration från Swebus samt ev. Dalatrafik. Har inget som helst med Jämtland att göra, utan är bara urtråkigt.
Slutbetyg: En mörk mardröm rent marknadsföringsmässigt! Det enda positiva är att man nu har en enda lack för hela länet. Eller två om nu godsbussarna ska behålla sin vita färg. Men de dyra kommunfärgerna blir åtminstone äntligen historia.

Med förhoppning om en snabb sammanslagning av de nordliga länen till regioner där landstingen och länstrafikbolagen måste omorganiseras - som förhoppningsvis leder till ett avskaffande av dessa lekstugor när det gäller bedrövligt fula och otydliga färger.

Och nej, jag lär inte börja gilla denna färgsättning om 1-2 år heller.

Varför är det fel på svart front? Man har inte direkt sett någon av komunfärgerna så bra heller när dom bussarna kom. I mörker spelar det ingen roll så länge det inte är varselfärger. De är bara o inse, Länstrafiken Z gör vad dom vill med deras nya VD, som tillsatt tätare trafik förbi där hon bor trots att det är glesbygd. 15 min mellan avgångarna e inte direkt vanligt utanför städerna