Bilder på Swebus Express nya MAN

Startat av Buss-Hasse, 30 augusti 2007, 20:40:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buss-Hasse

Ryktet har spridit sig att de "nästan" är i trafik. Är det ingen som har en bild?

Walter

Inte luras så man trodde ju du hade en bild att visa
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Buss-Hasse

Trodde väl inte vi hade någon ny MAN i Västervik............här är det välinkörda 43-vagnar som gäller.

Hans Fredriksson

MAN-bussarna är specade med toa längst bak och enl rykte ska de byggas om i Sverige.
Om detta är anledningen till förseningen vet jag ej.
Så länge de ej är levererade är chansen större att man får köra Volvo och det tycker jag är bra.

Martin Maltkvist

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 30 augusti 2007, 22:09:15 PM
MAN-bussarna är specade med toa längst bak och enl rykte ska de byggas om i Sverige.
Om detta är anledningen till förseningen vet jag ej.
Så länge de ej är levererade är chansen större att man får köra Volvo och det tycker jag är bra.
Hur ska de byggas om?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Hans Fredriksson

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 30 augusti 2007, 22:10:30 PM
Hur ska de byggas om?

Hur man bygger om och vilket utförande det får har jag inte en susning om.

Omni

Klart jag har bild ;-)
Men ingen har levererats ännu....lite jobb återstår.
Bilderna tagna idag på Neoplans nya anläggning i Kungens Kurva.

Omni

Det stämmer att bussarna byggs om med toa längst bak i bussen. Även förarplatsen flyttas lite bakåt...så det är en hel del jobb med bussarna innan dom kan sättas i trafik verkar det som.

Omni

Nix...men det verkar som om turkarna bara bygger standardformat tyvärr.

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Walter

I tidigare trådar var ju frågan upp vilken modell som man egentligen ska ha R07, R08, R12 fanns ju bland de förregistrerade, hur ligger det till egentligen?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

paoberg

Är det någon som har ett bra svar på varför man tar sig tid att bygga om så att toaletten hamnar där bak? Det finns ju annars att beställa bussar där den sitter längst bak.

Walter

Citat från: paoberg skrivet 31 augusti 2007, 14:27:34 PM
Är det någon som har ett bra svar på varför man tar sig tid att bygga om så att toaletten hamnar där bak? Det finns ju annars att beställa bussar där den sitter längst bak.

Se Uffes svar på Lars fråga ovanför- Dom byggs i turkiet med standardutrustning, resten får eftermonteras

Johan B

Måste varit rejält mycket billigare än Volvo om man kan hålla på med specialbyggnationer och ändå få till ett rimligt pris. Eller har man sett till andra faktorer än priset? Dessutom undrar jag varför man över huvud taget köper MAN om de nu inte kan leverera en tillfredställande produkt från början, tänker främst på flytt av förarplatsen.

Hans Fredriksson

Förra leveransen MAN var en lagervara som Swebus blev erbjuden.

Min uppfattning är att SE nog gärna hade valt Volvo. Moderbolaget har synpunkter på SE spec, finansiering etc då de av SE införskaffade bussarna med lätthet ska kunna övertagas av övriga bolag i koncernen för linjetrafik.