Bilder på Swebus Express nya MAN

Startat av Buss-Hasse, 30 augusti 2007, 20:40:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Omni

Citat från: Walter skrivet 31 augusti 2007, 10:24:58 AM
I tidigare trådar var ju frågan upp vilken modell som man egentligen ska ha R07, R08, R12 fanns ju bland de förregistrerade, hur ligger det till egentligen?

Detta lär du märka när bussarna väl levereras. Innan dess får vi vänta o se eller hur?

Walter

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 31 augusti 2007, 18:45:30 PM
Detta lär du märka när bussarna väl levereras. Innan dess får vi vänta o se eller hur?

Jo visst! Du är hemlighetsfull som vanligt :D
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jan

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 31 augusti 2007, 17:13:03 PM
Förra leveransen MAN var en lagervara som Swebus blev erbjuden.

Min uppfattning är att SE nog gärna hade valt Volvo. Moderbolaget har synpunkter på SE spec, finansiering etc då de av SE införskaffade bussarna med lätthet ska kunna övertagas av övriga bolag i koncernen för linjetrafik.

Inte så säker på Volvo inom SE. Vissa där menar på att Volvon drar för mycket bränsle.
I branschen 37 år

Omni

Citat från: Walter skrivet 05 september 2007, 16:59:26 PM
Jo visst! Du är hemlighetsfull som vanligt :D

Nä, faktiskt inte..men spekulationer utan att veta (jag vet inte heller) föder ju bara frågor som ovan...att alla modeller kretsar hit o dit o ingen riktigt vet.

Bättre o vänta o se vad som händer...åtminstone några Lions Coach skall man ju ha...sen får vi se...även jag.

;)

Knut

MAN er en utrolig stabil og god vogn å kjøre. Billigere enn Volvo på dieselforbruket også. Stort sett virker det meste av elektronikk på disse også AC, det er noe annet enn det man kan si om Volvo sine produkter. Kjørte en ny 9900 en helg. Når noe så viktig som vinduspussere kutter ut under kjøring er bilen "null" vedrt etter min mening. Måtte stoppe slå av all strøm. Vente en tid. starte opp ALLT Ok. Er det riktig på en så dyr buss???? NEPPE. Etter min erfaring: Ny VOLVO = Søppel
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Niclas Rosenius



    Hej!

   Den första har nu kommit till Uppsala och i trafik på "Pharmacia-pendel" till och börja med. Man väntar på att få biljett-maskiner inmonterad i den. Det är vagn 6781 regnr ANB268. Knr R08-1040.

   //Niclas