Scania med stora drag av Volvo 9700

Startat av Mikael T Nilsson, 26 augusti 2007, 13:25:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer en bild på en buss som dök upp framför min kamera i helgen. Den ser ut som en Volvo 9700, men grillen i fronten avslöjar att det är en Scania. Enligt Svensk Busshistoria är det en Scania / Carrus, årsmodell 2001.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Frippe Fribas

En Carrus 503 för att vara exakt.
Detta var den sista karossgenerationen från Carrus som gick att få på andra chassin än Volvo.
//Fredrik

Magne

Er dette en Star 503? Trodde 503 versonen var utstyrt med boggie jeg? Hvordan ser da 502 versonen ut?
Hilsen Magne!

Besøk meg på www.magnehaheim.no

Knut

Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Johan Hansson

Citat från: Norrortsmicke skrivet 26 augusti 2007, 13:25:46 PM

Här kommer en bild på en buss som dök upp framför min kamera i helgen. Den ser ut som en Volvo 9700, men grillen i fronten avslöjar att det är en Scania. Enligt Svensk Busshistoria är det en Scania / Carrus, årsmodell 2001.

Tycker den är snyggare i Volvo utförande
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 26 augusti 2007, 15:15:15 PM
En Carrus 503 för att vara exakt.
Detta var den sista karossgenerationen från Carrus som gick att få på andra chassin än Volvo.
//Fredrik

Hej,

Tack för uppgiften. Det var nytt för mig att den sista Carrus-generationen var så lik 9700-modellen.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bergenga

Citat från: Magne skrivet 26 augusti 2007, 15:35:53 PM
Er dette en Star 503? Trodde 503 versonen var utstyrt med boggie jeg? Hvordan ser da 502 versonen ut?

502-versjonen har du sett så mange ganger at du ikke kan telle dem ...  ;)
Disse nummerne har ingen verdens ting med boggi eller ikke å gjøre. Det er fjerde generasjon Star (?0-?01-?02-?03), og 5-tallet sier noe om høyden (3 = S, 5 = H, 6 = HD). En helt ny 9700H burde da blitt Star 504.
Mvh.
Øyvind Berg