Scania med stora drag av Volvo 9700

Startat av Mikael T Nilsson, 26 augusti 2007, 13:25:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer en bild på en buss som dök upp framför min kamera i helgen. Den ser ut som en Volvo 9700, men grillen i fronten avslöjar att det är en Scania. Enligt Svensk Busshistoria är det en Scania / Carrus, årsmodell 2001.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Frippe Fribas

En Carrus 503 för att vara exakt.
Detta var den sista karossgenerationen från Carrus som gick att få på andra chassin än Volvo.
//Fredrik

Magne

Er dette en Star 503? Trodde 503 versonen var utstyrt med boggie jeg? Hvordan ser da 502 versonen ut?

Knut

Johan Hansson

Citat från: Norrortsmicke skrivet 26 augusti 2007, 13:25:46 PM

Här kommer en bild på en buss som dök upp framför min kamera i helgen. Den ser ut som en Volvo 9700, men grillen i fronten avslöjar att det är en Scania. Enligt Svensk Busshistoria är det en Scania / Carrus, årsmodell 2001.

Tycker den är snyggare i Volvo utförande
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 26 augusti 2007, 15:15:15 PM
En Carrus 503 för att vara exakt.
Detta var den sista karossgenerationen från Carrus som gick att få på andra chassin än Volvo.
//Fredrik

Hej,

Tack för uppgiften. Det var nytt för mig att den sista Carrus-generationen var så lik 9700-modellen.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bergenga

Citat från: Magne skrivet 26 augusti 2007, 15:35:53 PM
Er dette en Star 503? Trodde 503 versonen var utstyrt med boggie jeg? Hvordan ser da 502 versonen ut?

502-versjonen har du sett så mange ganger at du ikke kan telle dem ...  ;)
Disse nummerne har ingen verdens ting med boggi eller ikke å gjøre. Det er fjerde generasjon Star (?0-?01-?02-?03), og 5-tallet sier noe om høyden (3 = S, 5 = H, 6 = HD). En helt ny 9700H burde da blitt Star 504.
Mvh.
Øyvind Berg