Huvudmeny

DAB i Sthlm 8572,8584

Startat av Magnus_J, 20 januari 2010, 16:27:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus_J

Eftersom ingen annan har lagt upp nåt så kommer väl några bilder här.  ;D  :o




Niclas Rosenius



   Tillfälligt besök eller är det meningen att dom skall placeras i Stockholmstrakten?

   //Niclas

Niclas Wennerlid

8572 ska till Norrtälje och 8584 kommer att stanna i city för att vara abonneringsvagn.

// Niclas

Niclas Rosenius



  Tackar för det snabba svaret.

  //Niclas

Bussmicke

Citat från: Magnus_J skrivet 20 januari 2010, 16:27:29 PM
Eftersom ingen annan har lagt upp nåt så kommer väl några bilder här.  ;D  :o

inte lätt när man inget vet..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Greger Larsson

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 20 januari 2010, 17:57:30 PM
8572 ska till Norrtälje och 8584 kommer att stanna i city för att vara abonneringsvagn.

// Niclas

Nu vet jag inte exakt vad som menas med city, men i Stockholms city är väl en 13,5-meters 2-axlig buss inte särskilt användbar? Men det går ju förstås att åka iväg på beställning ut från city..

Niclas Wennerlid

Varför skulle den inte kunna vara användbar i Stockholm city?
I linjetrafik kan jag hålla med om att den är rätt värdelös men som abonneringsvagn motsvarar den både i längd och axelavstånd som flertalet turistbussar gör i city.

Men bussen kommer att rulla där behovet finns, företrädelsevis inom länet.

// Niclas

Fredde

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 20 januari 2010, 23:06:15 PM
Varför skulle den inte kunna vara användbar i Stockholm city?
// Niclas

Vad är det för årsmodell? Tänkte på miljözonen...

/Fredde


Greger Larsson

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 20 januari 2010, 23:06:15 PM
Varför skulle den inte kunna vara användbar i Stockholm city?
I linjetrafik kan jag hålla med om att den är rätt värdelös men som abonneringsvagn motsvarar den både i längd och axelavstånd som flertalet turistbussar gör i city.

Men bussen kommer att rulla där behovet finns, företrädelsevis inom länet.

// Niclas

För tvåaxlig buss gäller väl max 12m inom Stockholm city, men nu sätter nog som sagt även årsmodellen stopp för användning där.

Niklas Bygdestam

Ska de här bussarna lackas om till SL-lack?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niclas Rosenius

Citat från: Lars Ödlund skrivet 20 januari 2010, 23:24:51 PM
12 m inom Stockholms kommun, (inte bara City) förutom på vissa tillåtna genomfarter och andra gator

  Då får inte Axelssons Bovor rulla inne i Stockholm hur som helst  ;)

  //Niclas

Ersa

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 20 januari 2010, 23:49:03 PM
Då får inte Axelssons Bovor rulla inne i Stockholm hur som helst  ;)

Har de inte styrbar boogiaxel? Om de har detta är det ju 13,99 m som gäller.

Niclas Rosenius

Citat från: Ersa skrivet 21 januari 2010, 00:09:19 AM
Har de inte styrbar boogiaxel? Om de har detta är det ju 13,99 m som gäller.

   Deras Futuror är bara 2-axliga 12,7 meters.

   //Niclas

virtual1

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 20 januari 2010, 17:57:30 PM
8572 ska till Norrtälje och 8584 kommer att stanna i city för att vara abonneringsvagn.

// Niclas

Mkt trevligt! :-D

Niclas Wennerlid

Citat från: Fredde_J skrivet 20 januari 2010, 23:11:03 PM
Vad är det för årsmodell? Tänkte på miljözonen...

/Fredde



Det är årsmodell -98. Blev själv förvånad över åldern, enligt den info jag fått ska den ha Euro 5 klassning men jag är tveksam. Måste nog kolla upp detta vidare.

// Niclas