Huvudmeny

Inredningsbilder..

Startat av hisen12, 18 januari 2010, 20:35:17 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

AO

Citat från: hissen12 skrivet 05 februari 2010, 19:56:33 PM
lite OT men är det ngn som vet när "stadsbussarna i Östersund" ska ta över i Gävle? Har hört att Nobina inte längre ska ha trafik där.. Så jag vill nu veta vilka linjer följande vagnar rullar mest på så jag kan fota och filma lite..

Volvo Carrus Vega,
Volvo Säffle 7500 ledvagn
8500 och äldre Säffle..

Jag åkte vagn 6364, men en kärring stirra som F*n och surt (inte chaffisen) när jag skulle fota/filma så jag skippa det.. Det får bli nästa gång jag är ner vecka 10. Kanske tidigare.. får se om jag hinner nästa fredag, idag filma jag endast hissar..

Stadsbussarna tar över 13 juni.
Inga Vegor eller Volvo 7500 går i stadstrafiken i Gävle. De Vegor som rullar i Gävle på landsbygden blir kvar eftersom Nobina kommer att ha kvar den trafiken. Annars ser vagnfördelningen ut ungefär så här:

12 metersvagnar (Volvo 8700 samt Säffle vagnar): Linje 2, 3, 10, 11, 12, 15 och 18. De syns även på linje 1 på vissa omlopp.
15 metersvagnar (Volvo 8500 samt äldre Säffle) liksom ledvagnar (Marcedes Citaro samt Volvo B9S) : Linje 1. Går även på linje 3, 10, 12 och 18 vissa dagar.

hisen12

Citat från: AO skrivet 05 februari 2010, 22:40:50 PM
Stadsbussarna tar över 13 juni.
Inga Vegor eller Volvo 7500 går i stadstrafiken i Gävle. De Vegor som rullar i Gävle på landsbygden blir kvar eftersom Nobina kommer att ha kvar den trafiken. Annars ser vagnfördelningen ut ungefär så här:

12 metersvagnar (Volvo 8700 samt Säffle vagnar): Linje 2, 3, 10, 11, 12, 15 och 18. De syns även på linje 1 på vissa omlopp.
15 metersvagnar (Volvo 8500 samt äldre Säffle) liksom ledvagnar (Marcedes Citaro samt Volvo B9S) : Linje 1. Går även på linje 3, 10, 12 och 18 vissa dagar.

ok, Jag måste typ ha tänkt fel när jag skrev 7500, Jag vet att Gävle inte har sånna..  Men Vegor ska jag försöka åka sen.. Tror ni att man kan få åka VEGA till Sandviken? har säkert åkt vega förr utan att tänka på det..

AO

Citat från: hissen12 skrivet 05 februari 2010, 23:02:17 PM
ok, Jag måste typ ha tänkt fel när jag skrev 7500, Jag vet att Gävle inte har sånna..  Men Vegor ska jag försöka åka sen.. Tror ni att man kan få åka VEGA till Sandviken? har säkert åkt vega förr utan att tänka på det..

Du har nog väldigt stor chans att få åka en Vega till Sandviken. Är du i Gävle en vardagsmorgon eller eftermiddag går dessutom det en buss var 10/15 minut till Sandviken så då kan du ju alltid vänta till nästa buss går om det inte kommer någon Vega :)

hisen12

Citat från: AO skrivet 05 februari 2010, 23:06:49 PM
Du har nog väldigt stor chans att få åka en Vega till Sandviken. Är du i Gävle en vardagsmorgon eller eftermiddag går dessutom det en buss var 10/15 minut till Sandviken så då kan du ju alltid vänta till nästa buss går om det inte kommer någon Vega :)
Jo, tänkte så jag med.. Vet du vilka andra fina bussmodeller som går spå landsbyggden? Modller av intresse altså, inte 8700 elr ngt sånt som finns i Söderhamn/Bollnäs som jag åker dagligen typ..

hisen12

Lite inredningsbilder från Hällbo Buss äldsta vagn. En Volvo VanHool regnr RLB019

Vi tar med förarplats här när vi endå är igång, Ni får gärna också visa förarplatser här då det tillhör Inredning. Men visa gärna samtidgt en bild på passagerarutrymmet..

Jag har länge funderat om denna buss kör folk som långfärdsbuss elr om den endast går inom skol/kommuntrafik? Jag antar Inom komun men vet ej själv..

bussfan

ser att växellådan e en G8 trycklåda

hisen12

Citat från: bussfan skrivet 10 februari 2010, 20:39:07 PM
ser att växellådan e en G8 trycklåda
ok, det innebär? Undra om bussen bara kör typ skoltrafik och liknande.. Den är ju endå 10 år nu.. Men i jättefint skick..

bussfan

Citat från: Buslovers92 skrivet 13 februari 2010, 23:08:40 PM
ok, det innebär? Undra om bussen bara kör typ skoltrafik och liknande.. Den är ju endå 10 år nu.. Men i jättefint skick..

det innebär att den e "halvmanuell/automat"