Huvudmeny

Inredningsbilder..

Startat av hisen12, 18 januari 2010, 20:35:17 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

hisen12

Tänkte visa en inredningsbild från en av KR-Trafiks nya Volvo Säffle 8500 (ny och ny, har ju iaf snart ett år på nacken)..

Fortsätt gärna lägga in bilder på inredning, Men snälla skriv vilken bussmodell och vart den finns/företag som trafikerar!=)

Mange_buss

Tar inredningen på Scalorna på Gotland. Dock kommer jag inte ihåg vilka individer det var. (Två st.)
Bilderna har varit uppe på forumet tidigare, men jag skickar dem igen med tanke på att de också är ett halvår 'gamla' nu..

hisen12

Fint, förresten hur äre med fotograffering innuti bussar, hur ska man göra det mest svårt att folk upptäcker, ingen blixt fattar jag. Men folk ser juju typ endå kameran! Är det ngn som har nå bilder från Veolia Scania VEST V25 och senare?

hisen12

Citat från: Ersa skrivet 19 januari 2010, 02:11:27 AM
Ordet 'Vest' är fortfarande ingen förkortning. Bilder från den enda V25:an i SL-trafik kan nog gå att ordna, men den har aldrig tillhört Veolia.

Ok, körs den fortf i SL-trafik? Ursäkta Vest med versaler! Vet ej varför jag skriver så hela tiden, bblivit en vana typ!

Ingemar

Söne Buss i Göteborg AB 1169, en Scania Vest Center 2006. Regiontrafik strax utanför Göteborg
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

hisen12

Citat från: Ingemar skrivet 19 januari 2010, 08:29:31 AM
Söne Buss i Göteborg AB 1169, en Scania Vest Center 2006. Regiontrafik strax utanför Göteborg

Fin, påminner mkt om V25ornas inredning=)

hisen12

KR-Trafik vagn 126 (om jag minns rätt) Volvo 8700.

New_options

ser bedrövligt ut med den takhöjden i främre delen...

dessutom tycker jag nog att scalan ger ett "luftigare" intryck än volvon. Volvo har mer av trång petterson-båt över dig

Bergenga

Jeg kan jo bidra med noen innredningsbilder som jeg har liggende ute fra før av. Et fra Norge og et fra Finland.

Først en Vest Center (Scania K340UB6x2) fra Team Trafikk i Trondheim. Bildet er tatt ved leveranse i august 2007. Dette er standard innredning på alle Vest hos Team Trafikk, både V25LE og Center. Fra august kommer denne bussen og tre andre den ble levert sammen med til å kjøre for Telemark Kollektivtrafikk (Nettbuss Sør + Telemark Bilruter) i Skien og Porsgrunn (nær kysten av Telemark).

VF 90490 hos Team Trafikk i Trondheim, 21.08.2007.

Det andre bildet er fra Åbo, der jeg reiste med en 2007-modell Scala (K230UB) fra Oy Andersson Ab. Det at bussen har en litt spesiell "feature" så jeg ikke før jeg tittet gjennom bildene på hotellet senere på kvelden.

JGX-803 i Åbo, 19.04.2008.
Mvh.
Øyvind Berg

hisen12

Notera att alla Hplskylltar tillfälligt är avstängda och visar text "CPT Nordic AB" efter borttagning av "Prodata" Biljettsystemet.. En annorlunda inredning på Carrus 8700...

homer

den finska bussen var riktigt häftig, måste bli ett skönt ljus inne i bussen, men kanske försvinner värmen lättare?

AO

Citat från: hissen12 skrivet 04 februari 2010, 17:20:27 PM

Notera att alla Hplskylltar tillfälligt är avstängda och visar text "CPT Nordic AB" efter borttagning av "Prodata" Biljettsystemet.. En annorlunda inredning på Carrus 8700...

Den inredningen hade jag inte sett. Kollade du vad det var för nummer på denna buss? Är det KR-trafik?

Ingemar

Citat från: AO skrivet 05 februari 2010, 00:30:12 AM
Den inredningen hade jag inte sett. Kollade du vad det var för nummer på denna buss? Är det KR-trafik?
Enligt bildtexten "KR-trafik 148"...
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

hisen12

Citat från: AO skrivet 05 februari 2010, 00:30:12 AM

Jojo, jag kollade, det är KR-Trafik 148. Jag åker med denna vagn några gånger i veckan. Den går ofta som linje 2..

hisen12

lite OT men är det ngn som vet när "stadsbussarna i Östersund" ska ta över i Gävle? Har hört att Nobina inte längre ska ha trafik där.. Så jag vill nu veta vilka linjer följande vagnar rullar mest på så jag kan fota och filma lite..

Volvo Carrus Vega,
Volvo Säffle 7500 ledvagn
8500 och äldre Säffle..

Jag åkte vagn 6364, men en kärring stirra som F*n och surt (inte chaffisen) när jag skulle fota/filma så jag skippa det.. Det får bli nästa gång jag är ner vecka 10. Kanske tidigare.. får se om jag hinner nästa fredag, idag filma jag endast hissar..