Veolia's Birkabussar

Startat av Magnus, 21 augusti 2007, 18:16:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus

Hur är det egentligen med Veolias anslutningsbussar till Birka Cruises? Jag åkte här om dagen med Birka och det verkar som Veolia hyr in många andra bussbolag istället för att köra själva och Veolia's Birka-bussar åker på andra uppdrag istället (bl.a. för Ånedinlinjen). Är det så jämt eller var det bara en tillfällighet?

Nicklas Vasa

Birkabussarna ska väl ut på anbud när som haver, vad jag har hört. Då får man ju anledning att anlita den korrekta entreprenören för trafiken igen.

Anders Lundén

2280 och 2306 stod hos Volvo Bus center Huddinge igår 20/8.
Är det det kanske dom som ska bli "beställningsvagnar" i Stockholm?
// Anders

Magnus

Jag fick bland annat åka med en av Veolias silvergråa MAN Lions Top Coach (reg nr AHE587). Vad har den och systervagnarna för inv. nummer?

Clabbe

Har det inte ändrats sista tiden, så bemannar Förende Buss i Värmland anslutningsbussen från Karlstad. Uppställd på deras depå. Den tillhörde Veolia Borlänge. Depåchefen där är numer vd för Värmlandsbuss i Torsby som är ett dotterbolag till Veolia.

Magnus

Någon som vet hur man kommer i kontakt med någon som har hand om Birkabussarna på Veolia? (Är det Veolia i Borlänge?) Glömde nämligen en sak på en av deras bussar.

Bussmicke

Någon som hört inv. Nr. på AHE587?
Tog bild på den idag därav frågan.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 18 september 2007, 13:12:29 PM
Någon som hört inv. Nr. på AHE587?
Tog bild på den idag därav frågan.

Såg den igår på Kymlingelänken strax efter 16.10 skyltad Birka, vit MAN eller hur?
PS. Har inte en aning om inv.nr på den.

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

robbes

Bussmicke

1000 tack.
Detta låter som att Veolia kommer numrera in FAC i 56xx-serien med tanke på denna buss inv.nummer. Ser ingen annan logik.
Men, vi får se vad som händer.
Vad tror ni?
//Bussmicke.

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 19 september 2007, 13:04:00 PM
1000 tack.
Detta låter som att Veolia kommer numrera in FAC i 56xx-serien med tanke på denna buss inv.nummer. Ser ingen annan logik.
Men, vi får se vad som händer.
Vad tror ni?

Kör inte FAC i 05, 06, 07 serier efter årsmodell? Eller gäller detta inte alla bussar?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Kaxen

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 21 augusti 2007, 18:59:43 PM
Birkabussarna ska väl ut på anbud när som haver, vad jag har hört. Då får man ju anledning att anlita den korrekta entreprenören för trafiken igen.

Vad menar du med "korrekta" entrepenören? Har inte Veolia fått trafiken på rätt/lagligt sätt?

Bussmicke

Citat från: Walter skrivet 19 september 2007, 13:34:08 PM
Kör inte FAC i 05, 06, 07 serier efter årsmodell? Eller gäller detta inta alla bussar?

Charter ja men vanliga FAC om man så säger.
//Bussmicke.

Bussgubben

Uppdaterar lite med Veolias Birkabussar. 2281 finns i Partille nu. Troligtvis hinner man inte lacka den i Västtrafiklack eller hur är det? Har man lånat den ända till de får nya bussar?