Veolia's Birkabussar

Startat av Magnus, 21 augusti 2007, 18:16:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nico


Citat från: Nicklas Vasa skrivet 21 augusti 2007, 18:59:43 PM
Birkabussarna ska väl ut på anbud när som haver, vad jag har hört. Då får man ju anledning att anlita den korrekta entreprenören för trafiken igen.

Vilket väl torde vara den entreprenör som bäst motsvarar de kriterier som upphandlaren kan tänkas ställa i sin kravspecifikation.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Här är bilder på Veolia 5670, vad heter de andra?
(Inv nr. och reg. nr.)
Det skulle om jag fattat saken vara nån elle några till.





//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars

Veolia i Borlänge är samordnat med Veolia/Värmlandsbuss i Torsby men jag kan inga detaljer.
Sedan är det ju så att Värmlandsbuss i Torsby är fortfarande är medlem i Förenade buss i Värmland och därmed så ingår ju även Veolia som en del i Förenade buss.
Förenade buss i Karlstad är den del av Förenade buss där det är själva föreningen som driver trafiken och i och med detta inget av medlemsföretagen. Därmed så konkurerar föreningen om en del av körningen med sina egna medlemmar.
Det är så att det är Förenade buss som "äger" anbuden från VTAB på de linjer som de trafikerar och hade Värmlandsbuss sålt till Veolia utan att de blivit medlem i Förensade buss så hade de inte haft några linjer att trafikera! Sådana är derar medlemsregler.

Var det nån som förstod något av detta?


Lars

Christer K

Förenade buss i Kumla kör också åt Birka, om inte annat så är två bussar från Veolia placerade i Larssons Buss gamla lokaler.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Fredde

Har inte läst igenom hela tråden, men dessa MAN är numera vita med Birka-design.

/Fredde