BM:s Norrlandsresa 2009 del 9: Umeå

Startat av Bussmicke, 07 december 2009, 12:15:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Umeå..

sista etappen på Norrlandsresan.

Och givetvis var inte 5349 ute idag heller..

Så var det dags att fara söderut igen :)

Tack för visat intresse, hoppas dessa svep uppskattades, helst hade jag velat lägga upp allt i en tråd men man får inte alltid som man vill.
Mer finns på hemsidan som uppdaterats med över 600 bilder.
Någon som blev förvånad över att jag gjorde denna resa?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bussgrabben

Jättetrevliga bilder Micke! Det var en hel drös med bilder som kommit upp på hemsidan. Tack så mycket!

Niclas Rosenius

Det var en hel del härliga bilder.

Förvånad, nej inte då man visste om resan. Har ju bara gått och väntat på alla bilder  ;)

//Niclas

Ulf Rådeström

Trevliga bilder...kul och se från Norrland.
Tur att du inte fick som du ville o la upp alla bilder i en tråd - för din server är väldigt slö tyvärr att ladda bilder  :-\

Bussmicke

Aha, då är det servern som var slö idag. Trodde det var mininternetuppkoppling hemma som segade.

Tack för uppskattning.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Trevligt med lite Ume det har vart lite dåligt med det sen Ersa flytta...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bergenga

Veldig mange flotte bilder i denne bildeserien! :) Bra at den var delt opp, sånn at man greier å holde de forskjellige stedene fra hverandre, og så er det mye mer behagelig å se bare en begrenset mengde bilder per side, uansett om man har raskt Internett eller ikke, og selv om jeg har ganske stor oppløsning på skjermen (1680x1050).

Serveren din virker kanskje litt treg i dag ja, men ikke tregere enn f.eks. Imageshack.us er til daglig.
Mvh.
Øyvind Berg

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Tommy E

Trevliga bilder i alla delar BM! För mig laddas de blixtsnabbt ;)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Ersa

Citat från: yngrot skrivet 07 december 2009, 18:24:38 PM
Trevligt med lite Ume det har vart lite dåligt med det sen Ersa flytta...

Ja, jag väntar ännu på att någon annan ska lägga upp bilder på helblå bussar med nya dekaler, tillhörande en viss större firma som nyligen bytt namn. :)

Muk

Trevliga bilder på välkända bussar/miljöer. Hela norrlandsresan har förövrigt varit rolig att följa.  :)

Citat från: Ersa skrivet 07 december 2009, 22:10:58 PM
Ja, jag väntar ännu på att någon annan ska lägga upp bilder på helblå bussar med nya dekaler, tillhörande en viss större firma som nyligen bytt namn. :)

Har alla fotografer i umeå börjat strejka.  :D

Jocke Selling

Citat från: Bussmicke skrivet 07 december 2009, 12:15:34 PM
Umeå..

sista etappen på Norrlandsresan.

Och givetvis var inte 5349 ute idag heller..

Vill inte vara petimeter, eller jo det vill jag ju  ;D ;) ;D, men 5349 avyttrades väl mycket före din resa eller.

Esbjörn

Citat från: JoSe skrivet 08 december 2009, 18:59:10 PM
Vill inte vara petimeter, eller jo det vill jag ju  ;D ;) ;D, men 5349 avyttrades väl mycket före din resa eller.

Stämmer, 5349 såldes till NNT den 15/4, och där stod den kvar den 12/9.

Bussmicke

Åfan, visste inte den var väck.
Synd.
//Bussmicke.

RoggaBoy

Citat från: Ersa skrivet 07 december 2009, 22:10:58 PM

Du menar en av lokalbussarna eller Blå Vägen-buss?

6458, den ser inte likadan ut som de andra nya, är det en äldre modell lr?