BM:s Norrlandsresa 2009 del 9: Umeå

Startat av Bussmicke, 07 december 2009, 12:15:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: RoggaBoy skrivet 08 december 2009, 20:24:58 PM
Du menar en av lokalbussarna eller Blå Vägen-buss?

Ingetdera. Swebus vanliga landsbygdsvagnar, både de vita och blå. Det är mest 4046 och korta 6251-54 jag är nyfiken på.

Citat från: RoggaBoy skrivet 08 december 2009, 20:24:58 PM
6458, den ser inte likadan ut som de andra nya, är det en äldre modell lr?

6458 kom till Umeå SL-röd direkt från Tyresö. Gick först med vikariedekaler, men fick sedan stanna och blev blå. Mycket omtyckt av både förare (pga liten lättstyrd ratt) och passagerare (pga höga stolar och bakre barnvagnsplats).

Oskar A

Citat från: Ersa skrivet 08 december 2009, 22:27:31 PM
6458 kom till Umeå SL-röd direkt från Tyresö. Gick först med vikariedekaler, men fick sedan stanna och blev blå. Mycket omtyckt av både förare (pga liten lättstyrd ratt) och passagerare (pga höga stolar och bakre barnvagnsplats).

Här är bild på bussen från SL-tiden:

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

RoggaBoy

Citat från: Ersa skrivet 08 december 2009, 22:27:31 PM
Ingetdera. Swebus vanliga landsbygdsvagnar, både de vita och blå. Det är mest 4046 och korta 6251-54 jag är nyfiken på.

Just de, e av de bättre vikariebussarna med andra ord, så då fick Umeå 18 och inte 17 bussar? De vita står det fortfarande Swebus på, iaf den som tidigare gick på E4:an som man ser dagligen, men de blir ju så fort mörkt men får lägga de som en bevakning. De vanliga blåa, de har fått nya dekaler.