Huvudmeny

Torntorken

Startat av Martin Maltkvist, 08 oktober 2009, 11:11:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Vart sitter ovanstående i en 2-axlig 9700H från 2004?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

BadTab

Torntorken? :o Hoppas du menar lufttorken? ;)

På de flesta nyare volvochassin med bakmotor så sitter torken ca 1m framför bakaxeln, mitt under.. På¨säfflekarosser(8500) så är det oftast en lucka i golvet ovanför..

Martin Maltkvist

Citat från: BadTab skrivet 08 oktober 2009, 13:58:19 PM

På de flesta nyare volvochassin med bakmotor så sitter torken ca 1m framför bakaxeln, mitt under.. På¨säfflekarosser(8500) så är det oftast en lucka i golvet ovanför..
Tänkte mer på att luften torkas i ett slags torn...
Nåja, bussen är i detta fall utrustad med mittmotor och jag har inte lyckats hitta anordningen.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

MrRep

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 08 oktober 2009, 11:11:53 AM
Vart sitter ovanstående i en 2-axlig 9700H från 2004?

Sitter den inte i samma lucka som Oljestickan och oljepåfyllningen brevid bränslefilterna till höger? Bakom första bagagelucka högersida

Patrik

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 08 oktober 2009, 14:43:07 PM
Tänkte mer på att luften torkas i ett slags torn...
Nåja, bussen är i detta fall utrustad med mittmotor och jag har inte lyckats hitta anordningen.

Lufttorkaren består av ett eller två torn, så mycket har jag lärt mig från teorin...
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

BadTab

My bad, antog att det var bakmotorchassi :)

Martin J

Sitter som mrrep säger tillsammans med oljestickan och bränslefiltren på högersidan.

M

Citat från: BadTab skrivet 08 oktober 2009, 13:58:19 PM

B7R och B9R som du skriver framför bakaxeln. B12B på vänster sida bakom bakaxeln/boggieaxeln. B9L/LA vänster sida gämte motorn.B9S Vänster sida gämte växellådan.

/M (Bussbyggare)