Huvudmeny

d kort?

Startat av tpcj, 11 september 2009, 21:59:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tpcj

hej jag är jätte sugen på d körkort.
Fast jag har provtid på mitt körkort är det någon hinder för att ta körkort med "yrkestrafik"?
Tack iför hand

TPCJ

tpcj

jo det vet jag och är äldre en så.

Robert S

Jag tog D-behörighet under min prövotid.

tpcj

Är teorin lika svår som till b?
och vad innehåller den?

Robert S

tpcj

Ja då får man väl ansöka :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Tack alla för hjälpen
TPCJ

Autotransit

Vad kostar det att ta busskort idag, och hur mycket behöver man köra? Jag misstänker att det ändrats en del på de trettio år som gått sedan jag körde upp för buss.

/Stellan

tpcj

För det så fall som yrkesutbildning ifrån Ariva i hbg.... plus att de garantera jobb...

Autotransit

Ahh...grattis till en bra deal ;)
Hur lång är den yrkesutbildningen totalt, för du mixar den väl med någon form av internutbildning hos Ariva också?

/Stellan

tpcj

ja har inte kolla så jätte noga fast skulle nästa tro det tanke på ligger som en Komvux utbildning

Autotransit

Du får hålla oss uppdaterade om hur det går ;)

/Stellan

tpcj

Ska göra det :d  Klart det är inte någon att prata om :D
Ska söka körkortstillstånd på måndag :d

MartinMartin

Citat från: Autotransit skrivet 11 september 2009, 22:45:38 PM
Vad kostar det att ta busskort idag, och hur mycket behöver man köra? Jag misstänker att det ändrats en del på de trettio år som gått sedan jag körde upp för buss.

/Stellan

Jag tog mitt d-kort privat på Grönlunds och det är väl individuellt förståss, men jag körde 7 lektioner á 1800 kronor + teoriböcker och med lite tillstånd och avgifter osv så landade det väl på ungefär 15000.

Autotransit

Det är ju nästan som att läsa på högskola...man tar ett studielån för att kunna plugga. Är det samma priser när man tar lasbilskort också?

/Stellan

lil-sis

Min grupp fixade D på 5v (automat men manuellt hade nog tagit samma tid). Yrkeskompen 4v till, 140h obligatoriskt.