Capitoltävling!

Startat av Mr H, 17 augusti 2009, 22:08:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr H

Denna (Instamatic-)bild togs vintern 1967-68 då SL H24 5473 gick på 195:an. Frågan är bara var? Ledtråd: Herrgård.

Mr H

Ulf Broman

Jo, i alla fall år 1974 så var 195-an inte alls nattbuss, utan gick från ungefär Gröndal (Ekensberg) via Liljeholmen och Västberga till Älvsjö. Tycker jag mig minnas alltså eftersom jag åkte mycket med 195 och 195X från Liljeholmen till Västberga Alle. Men, detta är på annan del av sträckan, gissnings vid Ekensberg. Eller så är bussen ute på vift.

Max W

195:an utgick från Högdalen till Ekensberg efter det att 145:an och 133:an slogs ihop. Kan bilden vara från Örby någonstans tro?

Mr H

Bra försök men tyvärr fel. Nej, bussen är inte på vift. Försök igen!

Mr H

Peter Rost

Kan det vara Västberga, och hållplats Karusellplan?

/Peter

Mr H

Viking

Provar på ledtråden,

Herrängens (herr) gård

//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Mr H

Nej men bra försök!
Jag kanske ska säga att herrgården är riven sedan många år tillbaka. På platsen finns idag en jättestor byggnad som ser ut som ett parkeringsgarage men i själva verket huserar både en stor livsmedelsbutik och ett apotek! Nu tror jag att vi går i mål snart... :D
Mr H

Ted Selander

Är vi inte i Liseberg, ovanför Anneboda, på Sylvestergatan?

/Ted

Mr H

AGR

På Annebodavägen vid korsningen med Götalandsvägen.
Mvh AGR

Ted Selander

Nu byter jag apotek, och gissar på Vantörs kyrka, alltså på Sköldingevägen.

/Ted

Mr H

Men AGR då.....och Ted får ta och byta apotek!
Svaret kommer i alla fall i kväll kan jag trösta er med om ingen knäcker nöten dessförinnan!

;)
Mr H

Ted Selander

Då återstår ett annat fult apotekshus, vid Liljeholmen. Såg det så orört ut 1974?

/Ted

AGR

Citat från: Mr H skrivet 18 augusti 2009, 17:56:08 PM
Men AGR då.....och Ted får ta och byta apotek!
Svaret kommer i alla fall i kväll kan jag trösta er med om ingen knäcker nöten dessförinnan!

;)
Mr H

Skum ledtråd. Om det är i Högdalen så ligger apoteket Fasanen i den gamla biografen och där finns ingen livsmedel affär i den kåken. Om det är Liljeholmen så finns det ingen livsmedelaffär vid apoteket. Metro är borta. Men jag gissar på Lijeholmen den här gången.
Mvh AGR