Capitoltävling!

Startat av robergh, 17 augusti 2009, 22:08:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

robergh

Nästa ledtråd hade gett hr AGR guldläge! Den plats där han förmodligen lunchparkerade sin H15 när han övningskörde för att kunna gå in på restaurang Perrongen och äta, kanske deras specialité wienerschnitzel.

Javisst det ÄR Liljeholmen och bilden är tagen rätt mot det som senare blev "Metrohuset" gemenligen även kallat "parkeringsgaraget". Capitolen skall strax avgå mot Högdalen. Visst är det fantastiskt vilken orörd terräng det var så sent! Bakom skogsdungen t.h ner mot tunnelbanespåren låg den omtalade herrgården som tidvis även tjänade som ambassad för något land, vilket har jag glömt.

Väginfarten till herrgården var via den lilla parkeringen till vänster i bussens färdriktning och vägen löpte sedan bakom skogsdungen. Berget t.h var en mycket bra utsiktsplats för att digga allt som pågick på Liljeholmsplan.

Mr  H

Gunnar D

Där gick jag bet fast jag har stått där så många gånger i början av 70-talet. Fast då med H23 (Gunghäst/Essinge) eller oftare med de där tyska bussarna vad de nu hette. Det var väl därför jag inte kände igen mig.
Mvh Gunnar

robergh

Ja visst är det otroligt!

Här är en samtida bild från januari 1970, i mer igenkännbar vinkel, då H24 5446 strax skall avgå från samma hållplats!

Mr H

Gunnar D

Fin bild! (7)5446 körde jag i Huddinge 1972-73 så den minns jag väl!
Gunnar

Gunnar D

Mr H, eller nån annan, fortsätt gärna med Capitol/Metropol/CF-tävling!
Hade själv gjort det om ej varit tekniklångsam!
Mvh Gunnar