Neoplan broschyr

Startat av Autotransit, 16 juli 2009, 22:20:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Autotransit

Jag vet inte riktigt hur stort intresset för broschyrer är, men är man en notoriskt dålig fotograf som jag är så får man "taga vad man haver" ;)

Den här bussen vet jag faktiskt inte om jag har sett fotograferad "på riktigt", men en riktig best är det i alla fall:

Om det är så att det är ok att visa broschyrer, är detta rätt storlek på bilden i så fall?

/Stellan

Danne B.

Broschyrer är alltid kul att se! Speciellt lite äldre som denna!!!

Storleken är väl, iaf i mina ögon, helt okej även om texten är lite i minsta laget (men dock helt läsbar!)!

Så... Fortsätt gärna med fler! ;)

//Danne

volvo b58

Ja de är ju alltid kul med lite udda fordon :) Texten kan man ju enkelt förstora tillfälligt med Ctrl och + knapparna.. så det år ingen fara med den..

Autotransit

Då tar vi resten av den här broschyren till att börja med. Årtal och annat kanske man kan få hjälp med här på forumet, det står i regel inte på broschyrerna.

/Stellan

Autotransit

Jag kände att jag måste förstora upp bilden med måtten...imponerande med en buss som är 3,7 meter bred 8)

Ytan för stående är 29 kvadratmeter, hur mycket är det jämfört med en "normal" buss?

/Stellan

volvo b58

Ja tänk att ratta runt den i stadstrafik... men på flyget skulle den nog passa bra, men den blev inte serietillverkad eller..   

groenis

Stellan.
Kul att du har sparat bladet om flygplatsvagnarna,
De Där vagnarna åker man ofta i på Stuttgarts Flygplats.
Förarna som kör slår vilken SL förare som helst i axet

/Lennart

Autotransit

Här slängs ingenting...dessvärre, i alla fall så märker man det när man ska städa  ;D

Vad kan det vara för årtal på den här broschyren? Det luktar lite åttiotal tycker jag, någon som vet?

/Stellan

saurer

Autotransit

Å tusan...då är den ju inte ens myndig  ;D

Men man kan säga mitten av -90 talet utan att ljuga då?

/Stellan

groenis

Stellan.
om du tittar lite närmare så kanske du ser att de är framhjulsdrivna,
Skulle vara kul att se den lösningen.
Det var någon som frågade om de serietillverkades?
Det kom några till flygplatsen Dubai bland annat,jag tror att det var flera flygplatser som hade eller har dessa

/Lennart
En annan samlarråtta mest publikationer på ett annat märke från Stuttgart

volvo b58

Lulebjörnen

Citat från: groenis skrivet 19 juli 2009, 00:43:35 AM
Stellan.
om du tittar lite närmare så kanske du ser att de är framhjulsdrivna,
Skulle vara kul att se den lösningen.
Det var någon som frågade om de serietillverkades?
Det kom några till flygplatsen Dubai bland annat,jag tror att det var flera flygplatser som hade eller har dessa

/Lennart
En annan samlarråtta mest publikationer på ett annat märke från Stuttgart
Neoplan, eller det som varit Neoplan är väl den vanligaste flygplatsbussen ute i stora världen 
www.viseon-bus.com/en/Products/Apron-Buses.php

Allt såg bra ut, fina pengar att tjäna på en kundgrupp som antagligen inte har något större begrepp om vad saker och ting kostar som inte är flygmaskiner, och produktion i ett låglöneland  8)...
www.pressebox.com/pressemeldungen/viseon-bus-gmbh/boxid-192931.html

...men dom rackarns slovenerna tog hand om ruljangsen själva  :o...
www.pressebox.com/pressemeldungen/viseon-bus-gmbh/boxid-272180.html

Autotransit

Som jag fattar det så är det någon slags hydraulisk drivning på framaxeln, i så fall slipper man ju problemet med drivaxlar och växellådor. Men de är lika fula för det  ;D

Neoplan heter väl Neoman idag, men har Auwärter något ägande kvar i det företaget?

Stuttgart...hmm, är det till att samla på VDO-material då tro?  :D

/Stellan

groenis

Stellan
jag tror att Auwärter sålde av sin del till MAN
VDO jo det finns i det material som jag samlar på,
Nä det är stjärnförsett det som börjar ta plats (samlingen är inte så stor ännu)
men som du vet antingen bor man för trångt eller så är samlingen för stor.
när tid finnes så ska den utökas

/Lennart