Neoplan broschyr

Startat av Autotransit, 16 juli 2009, 22:20:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Autotransit

Självklart förstod jag att det var stjänmärket som menades...men det låtsades jag inte alls om  ;D

Det är den heliga treenigheten som gäller när man samlar på något: för mycket prylar, för lite plats och för lite tid. Men annars går det bra  :D

/Stellan

groenis

Det kunde ju ha varit det som i mina ögon är en trimmad folka ;)
En kort historia
Början på åttiotalet så nasade jag bilar mest tyskt men även andra märken som SAAB,
En dag så kommer det ner en kund som letar efter praktisk bil att transportera gitarr och förstärkare i
jag visste att kunden var en stor fantast i porsche bilar så vid kaffet så talade jag om att han var en vecka sen
-Jaså sa vad då? frågade han.
-då körde vi över en 356:a cab till en annan firma han blev mycket nyfiken
den var nyrenoverad bara kromet kvar att montera han och min kollega åkte över för att "titta" på den
de kom tillbaka kunden "Totte Wallin" var som ett barn han hade åkt nedcabbat från Kungsholmen till Söder
den andra bilen hämtade han en vecka senare.

/Lennart

Autotransit

En cab är ju ett jättebra fordon att transportera stora saker i, det är rejält högt i tak  ;D

Det är ganska trevligt att läsa lite minnen och historier från förr till de olika trådarna här. Om inte annat så för att visa ungdomen att det var bättre förr :D 8) ;D

/Stellan

Autotransit

Den här hittade jag i arkivet, en broschyr från Auwärters museum i Stuttgart. Att de var så  stora hade jag ingen aning om...de finns ju på tolv platser :o

De var i alla fall snabba att lokalisera sig i de östra delarna av tyskland efter murens fall, Thüringen 1990 och Sachsen 1991. Kumasi och Accra googlade jag på, och fann att de ligger i Ghana. Det var också en överraskning att Neoplan varit etablerade där så länge. Tänk vad man lär sig när man sitter en stund vid datorn  :D

Är bilden lagom stor att visa?

/Stellan

groenis

Den var lagom i min burk iallafall
Ps jag glömde att berätta detta skedde i Februari -82 mycket snö var det den dagen,
Ett par dagar senare tog jag en av de nyinkomna bilarna för att åka hem i en kurva så bestämde
bilen sig för att den ville välja väg det hade kunnat gå om det inte var ett vägräcke den
ville träffa (låg hastighet och dubbdäck) efter det aldrig mer SAAB 900 gl

Kul att se sammanställningen av Neoplan i övriga världen

/Lennart