Arriva 7117 (Berkhof) & Arriva 7144 (fd. 6119)

Startat av Bussmicke, 16 mars 2009, 23:48:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke





Åkte med denna till Väsby..



Obligatorisk interiörbild (antar jag)


Om man vbar osäker på vilken linje man steg på kan man titta rakt bakåt så han man svaret..











//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Äntligen en bild på en av Arrivas Berkhof. Man ser ju de typiskt holländska linjerna. Inte helt olik den Oudsten. Men denna har Scania L94-chassi.
Mycket, mycket trevligt!
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Möllers

#2
trevligt finns med arriva 6117 6118 i SL land med  ::)
Blev oroligt att se en avs arrivas 6119 hoppas att dom andra 2 finns kvar i skåne skulle vilja fota dom först innan dom åker till SL Land blir i April jag ska leta efter Scania ALB bussarna i Trelleborg.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

#4
7117 var en udda modell i SL-lack! Kul även med invändig linjenrskylt längst bak. :D

Kim

Citat från: Verspieder skrivet 17 mars 2009, 04:02:59 AM
7117 var en udda modell i SL-lack! Kul även med invändig linjenrskylt länmgst bak. :D

Indvendig linjeskilt har alle københavnske busser.

Muk

Trevliga bilder! Intressant att se Berkhof i trafik. Det blir någonting att jaga för mig på nästa tripp söderut.  :)

Leif D

Citat från: Muk skrivet 17 mars 2009, 08:31:51 AM
Trevliga bilder! Intressant att se Berkhof i trafik. Det blir någonting att jaga för mig på nästa tripp söderut.  :)

Nåja, bäst du skyndar dej, för känner jag gnällisarna vid StorstadensLokaltrafik rätt så lär de snart tjata bort dessa vagnar ur trafiken. Men å andra sidan kanske Arriva har en företagsledning som vågar bestämma vad som gäller utan att böja sej för gnäll.
;-)

Ersa

Citat från: Leif D skrivet 17 mars 2009, 15:40:20 PM
Nåja, bäst du skyndar dej, för känner jag gnällisarna vid StorstadensLokaltrafik rätt så lär de snart tjata bort dessa vagnar ur trafiken. Men å andra sidan kanske Arriva har en företagsledning som vågar bestämma vad som gäller utan att böja sej för gnäll.

Vad kan huvudmannen ha emot dessa individer? Modellen är väl granskad och godkänd i förväg?

Jona

HEJ

Om man nu får framföra en ytterst privat åsikt som jag tycker, och den är min personliga så är det att jag föredrar och tycker Sl-bussarna gör sig bäst med rött runt front-skylt-skåpet jämfört med vitt som den vanliga SL-lacken vill ha det till...

Och om bussen är blå, jag då ska den vara blå i min smak och tycke även runt front-skylt-skåpet och även där kan man skippa det vita...

I övrigt trevliga bilder. Vad jag tycker om Berkhofen kan vi väl låta vara osagt, men i min smak så kunde den varit snyggare än vad den blev.... Hoppas jag inte klev någon på tårna nu, för i så fall ber jag om ursäkt och tar tillbaka allt jag sagt.....!

/J
MVH Filosofen Jona

Peter L

Citat från: Verspieder skrivet 17 mars 2009, 15:44:44 PM
Vad kan huvudmannen ha emot dessa individer? Modellen är väl granskad och godkänd i förväg?

Instämmer. Uppfyller den bara fordonskraven så är det väl ingenting att diskutera överhuvudtaget?

bussgrabben

Vacker är den inte, men det är mycket kul att se lite udda bussar i trafik.

Stefan P

Hej

Har det funnits bussar med Berkhof kaross tidigare Sverige innan Arriva tog dem till landet?

mvh Stefan P

Peter L

Citat från: Lars Ödlund skrivet 17 mars 2009, 16:35:56 PM
Det som kan komma är ju krav från skyddsombud om det anses att bussarna inte uppfyller "normal" standard för föraren, det har ju hänt tidigare, dessutom kan det ju vara kinkigt med barnvagnsplatser etc vilket också kan leda till synpunkter.

Nu har jag ingen aning om hur just dessa bussar står sig.

Låter en aningen "luddigt" om jag får lov att säga det. I princip betyder det alltså att man kan vara utelämnad till någon gnällspik som officiellt kan tycka att "knapparna sitter fel" eftersom han/hon egentligen inte gillar just denna buss? (jag vet att jag överdrev lite nu, förlåt om någon tog illa upp)

Mer konkret: finns det något som klart och tydligt beskriver vad som ska vara "normal" (och därmed acceptabel) standard för föraren? Annars blir det personliga tolkningar...

Staffan Sävenfjord

Citat från: Stefan P skrivet 17 mars 2009, 16:57:20 PM
Hej

Har det funnits bussar med Berkhof kaross tidigare Sverige innan Arriva tog dem till landet?

mvh Stefan P

Jovisst har det funnits Berkhof i Sverige förut men inte som stadsbussar (eller vad vi nu skall kalla dem). Men väl som express- och turistbussar. Bengts Resetjänst i Skara var under många år generalagent för Berkhof.
Reprisbild:


Svensk Busshistoria förtecknar 61 Berkhof i Sverige utöver de 6 hos Arriva SL-området.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)