Huvudmeny

Reg Nr.

Startat av jane, 26 februari 2009, 20:24:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

SimonB

I Tyskland betecknar de första bokstäverna vilket område bilen är registrerad i. De två sista kan vara vad som helst, men man har tydligen chans att välja bland det som finns. Därför är det väldigt vanligt att se BMWar i Berlin som har just B MW på regskylten, trots att det inte är en personlig regskylt.  ;)

Jan Nilsson

Jan Nilsson

Jan Nilsson

I Malmö.

Spillepengen, Malmö

Västkustv. Malmö.

Jan Nilsson

Andersson

Begriper inte hur man kan lägga 6000 spänn på en personlig plåt och sedan inte lägga några tior på en ny skylthållare utan bilhandlar reklam.

Det är det första jag gör när jag köper beggad bil, nya skyltar och nya skylthållare, gör grym skillnad på helhetsintrycket.

Jacob

Citat från: Jan  Nilsson skrivet 24 augusti 2010, 21:18:20 PM

I Malmö

Haha missade att Audin också hade personlig när jag såg bilden första gången. Snyggt med två bilar samtidigt :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Jan Nilsson

Tagit i flykten (det gick fort här)

I Malmö

Jan Nilsson

Ringvägen i Malmö

JB

Citat från: SimonB skrivet 24 augusti 2010, 15:15:25 PM
I Tyskland betecknar de första bokstäverna vilket område bilen är registrerad i. De två sista kan vara vad som helst, men man har tydligen chans att välja bland det som finns. Därför är det väldigt vanligt att se BMWar i Berlin som har just B MW på regskylten, trots att det inte är en personlig regskylt.  ;)

Ännu roligare är att se en Audi eller Mercedes med en skylt som börjar på B MW eller BM W...

Knut

Så em Smart fourtwo sist høst med Berlin reg. B IG. Det er vel rake motsatsen

Mr G

Rolls Royce, egen nr-skylt och nedkabbat den 6 februari. Då är man inte rädd för lite uppmärksamhet.
吉先生

Danne B.

Citat från: Mr G skrivet 13 februari 2011, 22:33:04 PM
[img width=912 height=600]http://www.mrg1.de/DSC12933H.JPG[img]

Rolls Royce, egen nr-skylt och nedkabbat den 6 februari. Då är man inte rädd för lite uppmärksamhet.

Det är dessutom en taxi (med dispens för taxametern) enligt bilregistret! :)

//Danne

Jan Nilsson

Samtliga ifrån Malmö ;)

Cyklisten

Denna stod vid den tillfälliga Norrevångshallen idag