Huvudmeny

Bilmupperi 1.0

Startat av Bussmicke, 30 januari 2009, 22:40:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fontheking5

Ford Bronco jag såg idag också . Dom kan inte vara så vanliga längre , i alla fall inte i Sverige

fontheking5

Citat från: Mattias Möller. skrivet 21 mars 2009, 16:55:31 PM
ok Kylan får inte mig så mycket har stog på E6an ner det var minus snakar om kalt då.
Sen vet jag inte om det är smart fota bilar tror man ska ha tillstånt till det.
Nej det var bara ett fåtal bilar jag fotade , det var mest lastbilar.

Möllers

Jag gör ochså det ibland fotar cola bilar som denna  8)

Svemicke

Citat från: Mattias Möller. skrivet 21 mars 2009, 17:00:25 PM
Jag gör ochså det ibland fotar cola bilar som denna  8)

Det är väl fullt tillåtet att fotografera bilar, men bilderna bör nog inte publiceras offentligt med synliga registeringsplåtar. Dessa kanske bör täckas över först?
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

fontheking5

Ja jag brukar måla över dom men det blev inte så idag men annars brukar jag göra det .  För mig gör det inget men för ägaren av bilen kan det göra lite om den inte är övermålad

Möllers

Jo registeringsplåtar brykade jag med ta bort men tänkte inte på det denna gången.

HJP

Citat från: Svemicke skrivet 21 mars 2009, 17:07:35 PM
Det är väl fullt tillåtet att fotografera bilar, men bilderna bör nog inte publiceras offentligt med synliga registeringsplåtar. Dessa kanske bör täckas över först?
Varför bör man sudda reg-plåtarna? De är offentliga, och ingen tar väl skada av att de syns.
Om bilen är inblandad i en känslig situation, så kan det vara hänsynsfullt att sudda, men inte i en vanlig trafiksituation.

HJP

Greger Larsson

Steves gamla? Fast då borde den kanske haft BD-nummer..

Muk

Trevligt! En Lloyd är aldrig fel.  :)

trollet

Citat från: HJP skrivet 21 mars 2009, 18:36:42 PM
Varför bör man sudda reg-plåtarna? De är offentliga, och ingen tar väl skada av att de syns.
Om bilen är inblandad i en känslig situation, så kan det vara hänsynsfullt att sudda, men inte i en vanlig trafiksituation.

HJP

Du vet ju inte om frugan ser bilden på bilen då du egentligen skulle varit på ett möte på jobbet då är det en känslig situation så de som har god kotym maskar regnr för allt kan vara en känslig situation det vet ju inte du.

Sedan finns en annan aspekt på de finare o dyrare bilarna som handlar om stöld man skall väl inte hjälpa de som är ute efter dem o servera bilar med reg nr så de kan ta reda på vart de finns

Stefan Lindberg

Citat från: trollet skrivet 21 mars 2009, 19:32:13 PM
Du vet ju inte om frugan ser bilden på bilen då du egentligen skulle varit på ett möte på jobbet då är det en känslig situation så de som har god kotym maskar regnr för allt kan vara en känslig situation det vet ju inte du.

Sedan finns en annan aspekt på de finare o dyrare bilarna som handlar om stöld man skall väl inte hjälpa de som är ute efter dem o servera bilar med reg nr så de kan ta reda på vart de finns

Det finns ingen som helst anledning att maskera reg skyltar på bilar om det inte är exempelvis
en trafikolycka eller något liknande.
Och maska skylten ifall frugan ser bilen på fel plats  ???
Då tycker jag att vi ska sluta visa bilder överhuvudtaget om det finns folk med på bilden
för vem som helst av dom kan ju vara på fel plats.

Dessutom tror jag att biltjuvar klarar sig utmärkt på egen hand utan att läsa Bussnack  ::)

HJP

Citat från: trollet skrivet 21 mars 2009, 19:32:13 PM

Jisses, vilka långsökta spekulationer. Hur långt ska man driva sådant  ???
Nä, kom ner till verkligheten.

HJP

fontheking5

Lägger in en annan av mina favorit BMW bilar . BMW 635 CSI 1986

Greger Larsson

Schyssta BMW:ar! Här en annan häftig bil. Ting-e-ling goes russia s a s..
(Hoppas att det inte är robbes som parkerat utanför älskarinnan ;))

HJP

Citat från: Greger Larsson skrivet 21 mars 2009, 21:35:00 PM
Schyssta BMW:ar! Här en annan häftig bil. Ting-e-ling goes russia s a s..
(Hoppas att det inte är robbes som parkerat utanför älskarinnan ;))
Ahh! Tackar&Bockar!
Alltid kul med lite udda bilder, som man inte är van vid  :)

HJP