Huvudmeny

Bilmupperi 1.0

Startat av Bussmicke, 30 januari 2009, 22:40:04 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

fontheking5

Har äntligen fått i gång min skrivare igen så jag kan skanna så nu kommer det upp bilder på gamla bilar jag har fotat under årens lopp med dom analoga kamerna jag har haft under åren .
Först ut blir en Chevrolet Monte Carlo 1975 och en Opel Kadett City från 1977

fontheking5

Nästa bil blir en Wartburg Camping av okänd årsmodell

fontheking5

Volvo P1900 . En modell som inte tillverkades i speciellt många exemplar . Jag tror även att den hade även plastkaross om jag inte missminner mig.
http://

fontheking5

Hudson Hornet 1956. Inte heller så vanlig .

fontheking5

Vet inte varför bilden på BMW CSI n försvann så jag lägger in den igen .

fontheking5

fontheking5

Rally Legenden : Audi Quattro som vände upp och ner på Rally världen när den kom 1980 . 4 Hjulsdrift 200 HK Turbo , 5 Cylindrar och en del annat som inte troddes skulle fungera men det gjorde det och sedan dess har nästan alla Rally VM bilar som har slagits om totalsegrarna varit 4 hjulsdrivna .

yngrot

Mycket trevliga bilder... Jag har börjat läsa en underbar tidning som heter KLASSIKER ,OK förlaget, där kan läsa om många gamla fina bilar som dykt upp och vissa är knappt körda med nyskick fast de är 40-50 år gamla...den rekommenderas...  upplever den som bättre än Classic motors
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

fontheking5

En av dom Vackraste bilarna genom tiderna enligt min personliga åsikt . Mercedes 300 SL Måsvingen

Möllers

Du kom förnära där ajabaja hänter mig ibland med inget att göra åt saken snygg mersa  :)

fontheking5

Citat från: Mattias Möller. skrivet 26 mars 2009, 19:25:35 PM
Du kom förnära där ajabaja hänter mig ibland med inget att göra åt saken snygg mersa  :)
Jag stod utanför staketet men kameran kom nog lite nära men det är ju sådant som händer.  ;)

fontheking5

Äntligen hittat en bild på en Volvo P1800 i ett av mina gamla fotoalbum .

fontheking5

En väldigt ovanlig bil som tittare av Motorjournalen från 2001-2002 vet om . Nämligen en Facel Vega . Fransk bil med Chrysler V8 motor . Rätt snabb på sin tid .

Möllers

Hittade denna bilen blant några bilder.

CHRYSLER 300C 2006.

fontheking5

Såg denna i dag på Motormässan Volkswagen Buss från 1966 , kul att se en sådan igen , har väntat på det länge nu .