Humortråd, fyll på med humor här!

Startat av Jacob med C, 21 juli 2007, 12:02:26 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

- Förra åre' var jag i Åre.
- Det förvånar mig storli'en.

Wetjo

- Vet hur man syns att bussen är tillverkad i Polen?
- Nää...
- Det syns polacken!

Ersa

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 19 januari 2009, 09:51:03 AM
- Förra åre' var jag i Åre.
- Det förvånar mig storli'en.

En dålig med samma tema:
Varför är det så kort gräs i de västjämtska fjällen? Jo, för där har man Storlien.

Jacob med C

Det var under Sovjetunionens dagar.
Kvaliteten på det mesta var inte den bästa.

Det ryktades att Sovjet hade utvecklat ett nytt stridsflygplan som skulle vara något i hästväg. CIA skickade iväg en agent som lyckades fotografera av ritningarna och väl tillbaka i USA igen överlämnades ritningarna till US Air Force. Men hur USAF än byggde och grejade så blev det bara en traktor av det.

Nästa steg var att kidnappa en sovjetisk flygplanstekniker och sätta honom att tolka ritningarna.

– Hörru, Igor. Här har du ritningarna till ert senaste plan och allt material du kan begära. Sätt igång och bygg. Du har tre veckor på dig.

Han låstes in i en hangar och man hörde hur han bankade och sågade. Och minsann, efter tre veckor öppnade man dörren, och där stod en flygfärdig MiG.

– Hur bar du dig åt? Vi provade flera gånger men fick bara till en traktor!

– Man måste ju fila lite, också.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

SEAC

En lastbilschaffis stannade vid ett rödljus, då en röd Merca rullade upp bredvid honom o ut kom en yppig blondin. Hon sprang fram till hans dörr, knackade på o chaffisen öppnade.
-Heej.. mitt namn e Sofie o jag skulle bara tala om att din last håller på att rinna ut på gatan. Trafikljuset slår om till grönt och chaffisen drar iväg utan att ta någon notis om varningen. Den lilla blondinen körde efter med sin röda Merca. Vid nästa trafikljus tvingades lastbilen stanna för rött igen o mercan körde upp bredvid honom, ut kom blondinen, sprang fram till hans dörr o knackade på igen o han öppnade..
- Heej.. Sofie här igen, minns du mig?? - Jag vill bara tala om att din last rinner ut över hela gatan!!!
Den här gången körde chaffisen snabbt ifrån Mercan så han var långt före när de träffades vid nästa trafikljus. När Mercan kom upp bredvid hoppade chaffisen ut och haffade blondinen innan hon han kliva ur o sa- Hej, Jag heter Lasse och jag kör saltbil.   :-X

Camilla

En man dundrade in på läkarcentralen och fram till receptionen.- Vad kan vi hjälpa dig med? undrade receptionisten.- Jag har fått nåt fel på picken, svarade mannen högt, så att alla kundehöra det.- Använd inte ett sånt språk här! sa receptionisten irriterat. Du kundeväl ha sagt att du har fått nåt fel på örat, eller nåt sånt.Nu kom en läkare ut ur ett rum och frågade:- Hur var det här då?- Jag har fått nåt fel på örat, svarade mannen.- Hur yttrar det sig? undrade läkaren.- Jag kan inte pissa! svarade mannen.

Camilla

Olle hade en storebror som varje kväll körde ut i sin trimmade Amazon.Eftersom Olle var väldigt nyfiken av sig så gömde han sig i baksätet föratt få reda på vad storebror gjorde. Han for till korvkiosken, gick uten stund, kom tillbaka, men då hade han en flicka med sig. När dom hadekört ut på landsbygden så frågade Olles storebror:- Vill du?Flickan svarade:- Nej jag vill inte.Olles storebror öppnade dörren till passagerarsidan och sa: - Gå hem.Jaha, tänkte Olle; det är så det går till. Nästa dag tog Olle sintrehjuling till sandlådan, efter en stund hade han fått tag på en flickasom ville följa med på flaket. Han körde en bra bit från sandlådan, senvände han sig om och sa:- Vill du ?Flickan svarade:- Ja, jag vill!Olle blev lite fundersam men till slut sa han:Då ska du nog ta trehjulingen, så går jag hem.

Jacob

Det var en gång en kille som var ute och jagade älg.
Hans ryggsäck vägde så mycket så han hängde av sig den på en tall.
Han gick runt i skogen och han tyckte han såg en älg.
Men när dimman hade lagt sig såg han att han hade skjutit på ryggsäcken.
Då tänkte han; "Tur att jag inte hade den på mig"

Det var en kille som övade luftgevär.
En dag råkade han skjuta sig i foten.
När han kom till skolan sa läraren;
"Du får gå hem och sköta om dig"
Då gick han och sköt om sig.

Det var en gång en vit man som skulle ta in på hotell.
Men det hotellet var bara för svarta.
Men han smorde in ansiktet med skokräm.
Han fick ett rum och beställde väckning klockan 8.
Han vaknade lite sent och klockan 9 skulle han vara på ett möte.
Det kom en buss, men den var bara för vita.
Men han kunde ju bara skrapa av sig skokrämen.
Men det gick inte, de hade väckt fel man.

//Jajje :P

Sundås

Jajje, den sista av dina tre förstod jag inte. :S
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Jacob

Citat från: Sundås skrivet 09 juli 2009, 14:01:59 PM
Jajje, den sista av dina tre förstod jag inte. :S

Jo, mannen som beställde väckning kl 8 blev aldrig väckt.
Personalen på hotellet väckteen annan man som var svart på riktigt.
Så när bussen som endast var för vita tänkte mannen skrapa bort skokrämen.
Men det gick inte eftersom det var en annan man.

Mannen som var svart på riktigt skulle ju aldrig komma på tanken att skrapa bort någon skokräm som inte fanns.
Men det är där humorn ligger ;)

Hoppas att du förstår! :)

//Jajje

Martin Maltkvist

Tandtråd kontra könshår...
Killars hår därnere är speciellt bra till tjejer som inte borstar tänderna för när det kommer
till en avsugning kan man ju bara gissa vart matresterna hamnar...
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Camilla

Tre rånare med dragna vapen kommer in på en bank och skriker:- Ner på golvet! Allihop! Detta är ett rån!Alla kastar sig ner men ansiktet mot golvet utom en äldre naken farbrorsom står kvar. En av rånarna skriker åt honom: - Du där! Det gäller dig också! Ner!- Nej! säger mannen. Jag är specialagent.- Nu lägger du dig ner gubbe! Annars skjuter vi dig! väser en avrånarna.- Nej! upprepar den nakna mannen och spänner ögonen i rånaren. Jag är specialagent! Rånarna blir villrådiga, kommer av sig och springer ut från banken utan byte.Då reser sig en av kassörskorna, vänder sig mot den gamle mannen ochsäger:- Men pappa, nu har du rört till det, du är inte specialagent. Du är senildement!? ?

groenis

Det här hände under "Kalla kriget" mellan Sovjet och USA.
Amerikanarna hade fått nys om att Ryssarna byggt ett nytt snabbt jetplan så USA utbildade sin absoluta toppagent i allt som var värt att veta om Ryssland.
Efter fullgjord utbildning så blev det flygtransport med fallskärmshopp samt gömma all utrustning
den amerikanske spionen kände att mat skulle sitta fint,
Han hittade ett matställe beställde på klockren ryska och tyckte de andra tittade på honom
så han lutade sig mot en bordsgranne och frågade vad alla tittade på
då svarade bordsgrannen -Ja det är inte så vanligt att vi har svarta som pratar klockren ryska här.

/Lennart

Mr G

A young Chinese girl going on her 1st date and her mother warned her...
"1st he kisses your cheek; then he'll kiss your breasts, you'll enjoy; then he want to go on top. You must not allow it so as not to disgrace our family name, ok"
Next day, girl told Mom, "Everything happened exactly as you predicted. I didn't allow him to go on top so I went on top and disgraced his family."
吉先生