Huvudmeny

Bilder i Handenland..

Startat av Bussmicke, 02 januari 2009, 18:54:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Tommy E

En hel del snygga Scanior var det där! :) (syftar då främst på dem som är av äldre modell)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 02 januari 2009, 18:54:44 PM

//BM

Trevligt bildsvep! Aha, Swebus 0700 är omplacerad från Björknäs till Tyresö? Ursprungligen en Göteborgsvagn.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Björn Forslund

aaah
Jänkebussen är en MCI (Motor Coach Industries) MC-7! I baken sitter det en Detroit Diesel tvåtakt V8!
Måste åka o kolla! Undrar vad det finns för planer för denna buss?

Bussmicke

Citat från: Norrortsmicke skrivet 02 januari 2009, 19:48:31 PM
Trevligt bildsvep! Aha, Swebus 0700 är omplacerad från Björknäs till Tyresö? Ursprungligen en Göteborgsvagn.

Tack alla, 0699 finns även den i Tyresö.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Björn Forslund skrivet 02 januari 2009, 20:10:47 PM
aaah
Jänkebussen är en MCI (Motor Coach Industries) MC-7! I baken sitter det en Detroit Diesel tvåtakt V8!
Måste åka o kolla! Undrar vad det finns för planer för denna buss?

Säkert husbuss, den lär vara tom på inredning vad jag hört.
//Bussmicke.

Max W

Citat från: Bussmicke skrivet 02 januari 2009, 18:54:44 PM

Härlig bild! Destinationen är en avde två jag känner till som finns på två håll i SL-län. Linje 549 i Järfälla går också till Vega. Sen har vi Lindholmen på två håll också. Någon som känner till fler?

virtual1

Citat från: Max W skrivet 03 januari 2009, 10:44:41 AM
Härlig bild! Destinationen är en avde två jag känner till som finns på två håll i SL-län. Linje 549 i Järfälla går också till Vega. Sen har vi Lindholmen på två håll också. Någon som känner till fler?

Nibble - Vaxholm och Upplands väsby!
Ensta - Täby och Sigtuna
Karlberg - Stockholm, Vallentuna och Botkyrka
Stationsvägen - Täby, Norrtälje, Österåker och vallentuna
Långsjövägen - Tyresö och Värmdö
Sveavägen - Täby och Botkyrka (men inte i innerstan, konstigt nog!)
Mörbyvägen - Ekerö och Nykvarn (men konstigt nog inte i Danderydstrakten!)

Finns säkert många platser till =)

mandahl

Tack för 807:an  :) Väcker trevliga sommarminnen från mina besök hos min faster i Vendelsömalm 2008 och mina turer in till Stockholm. Dock steg jag aldrig av eller på vid Brandbergens C utan hållplats Tyrestavägen :)

Nico

Citat från: virtual1 skrivet 03 januari 2009, 10:59:26 AMSveavägen - Täby och Botkyrka (men inte i innerstan, konstigt nog!)

Nja, egentligen är väl det inte så konstigt då inga linjer väl vänder på dessa platser i de aktuella kommunerna. Att ha dem som destination blir väl därför lite fel? Just 'Sveavägen' sedan är nog även det lite vanskligt. Under den tiden jag körde droska så fick jag veta att av 26 kommuner i Stockholms län så var det 21 av dessa som höll sig med en 'Sveaväg'...  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Cero

Citat från: virtual1 skrivet 03 januari 2009, 10:59:26 AM
Nibble - Vaxholm och Upplands väsby!
Ensta - Täby och Sigtuna
Karlberg - Stockholm, Vallentuna och Botkyrka
Stationsvägen - Täby, Norrtälje, Österåker och vallentuna
Långsjövägen - Tyresö och Värmdö
Sveavägen - Täby och Botkyrka (men inte i innerstan, konstigt nog!)

Finns säkert många platser till =)

Vill minnas att Långsjö torg, som finns i Älvsjö, också finns i Roslagen. Osäker dock om den senare är ändhållplats.

Fredrik Klint

Fina bilder, Micke!
Kan tipsa om att 4906 är helröd bak, men det visste du kanske? (När blev den det?)

Oskar A

Citat från: Fredrik Klint skrivet 03 januari 2009, 13:54:22 PM
Fina bilder, Micke!
Kan tipsa om att 4906 är helröd bak, men det visste du kanske? (När blev den det?)

Tror det var i samband med ägarskiftet från Veolia till Busslink. Denna bild fick han förra hösten:

Mvh Oskar
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

Ja fast strax därefter, man var väl inte glad för den utgiften..

//Bussmicke.