Huvudmeny

Dags att skrota H18

Startat av Ekloev, 04 december 2008, 21:08:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ekloev

Jag vet inte ännu om detta redan är sagt här. Annars blir det en repris.

H18 nr 2 från Söderhallen är nu utfasad. Eller den fasade ut sig själv genom ett motorras snarare. Busslink 5012 är det som aldrig mer kommer att rulla. Den står i verkstan på söderhallen och plockas på dom sista delarna nu innan det sista kastas ut.

Snart kommer resten av 5001-5011, 5013-5020 att skrotas/säljas. Samt så försvinner H19 vagnarna från Söderhallen när alla MAN gasbussar har kommit.

Peter Rost

H19, är det Omnicity som avses?

/Peter

Bussmicke

Citat från: Ekloev skrivet 04 december 2008, 21:08:56 PM
Jag vet inte ännu om detta redan är sagt här. Annars blir det en repris.

H18 nr 2 från Söderhallen är nu utfasad. Eller den fasade ut sig själv genom ett motorras snarare. Busslink 5012 är det som aldrig mer kommer att rulla. Den står i verkstan på söderhallen och plockas på dom sista delarna nu innan det sista kastas ut.

Snart kommer resten av 5001-5011, 5013-5020 att skrotas/säljas. Samt så försvinner H19 vagnarna från Söderhallen när alla MAN gasbussar har kommit.

Ahh, Ljuv musik. Mer mer mer..
Hjulafton i förtid.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 04 december 2008, 22:02:18 PM
Ahh, Ljuv musik. Mer mer mer..
Hjulafton i förtid.

Bara därför får du en bild du kommer älska på 5012 ;-)

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224

Åhhh ljuv musik Omnicity som ska tas ur trafik underbart!

Och här kommer ännu en bild på H18E 5012!  ;D

Dan Henriksson

Jag bygger på 5012-kavalkaden med följande bild:

Bilden togs 060201, då en urspårning inträffade mellan Gullmarsplan och Globen.
/Danne H

Bussmicke

Citat från: M224 skrivet 05 december 2008, 08:13:17 AM
Åhhh ljuv musik Omnicity som ska tas ur trafik underbart!

Vad är det som säger det?
De flytas nog bra tll Hornsberg så kan du njuta viadre där.. ;)
I mitt fall försvinner de permanent. :)
//Bussmicke.

M224

Citat från: Bussmicke skrivet 05 december 2008, 10:02:18 AM
Vad är det som säger det?
De flytas nog bra tll Hornsberg så kan du njuta viadre där.. ;)
I mitt fall försvinner de permanent. :)

Lugn Micke, jag kommer att få min tid att fira också.  8)

yngrot

Citat från: Dan Henriksson skrivet 05 december 2008, 09:08:32 AM
Jag bygger på 5012-kavalkaden med följande bild:

Bilden togs 060201, då en urspårning inträffade mellan Gullmarsplan och Globen.
/Danne H

Trevlig bild mera MaxCi bilder vi är många som gillar dem.... ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Zella

Det gör mig ont i hjärtat att MAN intar kungliga huvudstaden... Så det blir bara färre och färre scania i stan då...  :-\

Niklas Bygdestam

Citat från: Tomas Fransson skrivet 05 december 2008, 13:01:08 PM
Det gör mig ont i hjärtat att MAN intar kungliga huvudstaden... Så det blir bara färre och färre scania i stan då...  :-\

Jag tycker bara att det är kul att tyska bussar intar Stockholm. Det känns som att man går tillbaks till gamla traditioner igen. Tänker på Büssing :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

M224

Citat från: Tomas Fransson skrivet 05 december 2008, 13:01:08 PM

Vad är det för fel på MAN?

De kan ju omöjligt vara sämre än Omnicity? Sen är det väl kul med lite annat i stan än Omnicity och MaxCi?

Nej fram för mer blandat det är roligare. Jag ser verkligen fram emot lite nya bussar i innerstaden.

Jag skulle verkligen vilja se nya Mercedes Citaro också men det är väl inte aktuellt.

ps. Av alla de bussar som rullar i innerstaden så står väl Scania för typ 70%?

Zella

Citat från: M224 skrivet 05 december 2008, 13:51:20 PM
Vad är det för fel på MAN?

Av egen erfarenhet av MAN innehar jag en åsikt... Billigt, plast, massa felmedelanden, jobbiga dörrbromsar, ryckiga, sega, jobbiga dörrar, går inte ställa in ratt i önskat läge, man sitter lågt till påstigande.