Kommentarer till aktuella upphandlingar 2007-08

Startat av Jan, 27 maj 2007, 10:36:44 AM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Kaxen

Då vet man vem som ska köra trafiken där vi (Veolia) tappade den i Kalmar län, kan nog bli bra (hoppas jag).  :P

Jan

När väntas svar från länsrätterna i Jönköping och Gotland?
I branschen i 40 år

Rickardo

Citat från: Kaxen skrivet 28 november 2007, 22:00:37 PM
Då vet man vem som ska köra trafiken där vi (Veolia) tappade den i Kalmar län, kan nog bli bra (hoppas jag).  :P

Vem blev det?? *nyfiken*  ;)
/Rickardo

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Magnus

Citat från: Bussmicke skrivet 23 november 2007, 21:22:19 PM
Är det den trafik Stångåbuss Trafik kör idag?

Ja, och dom kommer fortsätta som underentreprenör eller något liknande även om Blåklintsbuss vann upphandlingen. Totalt 3 bussar.

Kaxen

Citat från: Bussmicke skrivet 29 november 2007, 15:54:20 PM
Finns en tråd om det, sök efter den.

Gör det? ??? Menar alltså vilket företag inom Buss i Väst som ska köra...

Pickos

1:a Korinthierbrevet 10:15

Rickardo

Citat från: Pickos skrivet 30 november 2007, 19:44:26 PM
Här är tråden: http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=6543.0

Min undran är alltså vem eller vilka inom Buss i Väst som ska köra för Kalmar Län.
Det hittar jag inte i denna tråd.

/Rickardo

nimbra

Citat från: Rickardo skrivet 30 november 2007, 22:20:05 PM
Min undran är alltså vem eller vilka inom Buss i Väst som ska köra för Kalmar Län.
Det hittar jag inte i denna tråd.

/Rickardo

Inte är det Strömstad-Tanum i vart fall för dom har lämnat Buss i Väst.

Staffan Sävenfjord

Citat från: nimbra skrivet 30 november 2007, 22:30:04 PM
Inte är det Strömstad-Tanum i vart fall för dom har lämnat Buss i Väst.

Hoppsan! Har det något samband med affären med Orusttrafiken, d v s att Orusttrafiken nu äger 40 procent av Strömstad-Tanum? Och hur går det med den trafik de kör för Buss i Väst? Och slutligen: hur går det med Kjellgrens i Tranemo som också ägs till 40 procent av Orusttrafiken?
Buss i Väst har ingen delägare i Kalmar län. Frågan är om det finns något bussföretag som är så stort att de kan klara av det här åtagandet. Flexbuss i Nybro möjligen. Det mesta tyder på en nyetablering. Kan ju bli BK Buss men i princip vilken som helst av de nuvarande Buss i Väst-delägarna som etablerar sig i Kalmar län. Jämför Lysekils Busstrafik i Skåne. De BiVab-företag som har muskler nog för en sådan etablering torde vara Vänersborgs Linjetrafik, Uddevalla Omnibus AB (fast föga troligt med tanke på att de är kommunägda) och Söne Buss.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Kaxen

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 30 november 2007, 22:38:48 PM
Hoppsan! Har det något samband med affären med Orusttrafiken, d v s att Orusttrafiken nu äger 40 procent av Strömstad-Tanum? Och hur går det med den trafik de kör för Buss i Väst? Och slutligen: hur går det med Kjellgrens i Tranemo som också ägs till 40 procent av Orusttrafiken?
Buss i Väst har ingen delägare i Kalmar län. Frågan är om det finns något bussföretag som är så stort att de kan klara av det här åtagandet. Flexbuss i Nybro möjligen. Det mesta tyder på en nyetablering. Kan ju bli BK Buss men i princip vilken som helst av de nuvarande Buss i Väst-delägarna som etablerar sig i Kalmar län. Jämför Lysekils Busstrafik i Skåne. De BiVab-företag som har muskler nog för en sådan etablering torde vara Vänersborgs Linjetrafik, Uddevalla Omnibus AB (fast föga troligt med tanke på att de är kommunägda) och Söne Buss.

Inga nya företag till Buss i Väst, trafiken kommer att skötas av tre av företagen som redan ingår i BiV. ;)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Kaxen skrivet 01 december 2007, 18:36:39 PM
Inga nya företag till Buss i Väst, trafiken kommer att skötas av tre av företagen som redan ingår i BiV. ;)

Det är väl lönlöst att fråga men jag chansar vilt: vet du vilka?
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Kaxen

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 01 december 2007, 18:56:37 PM
Det är väl lönlöst att fråga men jag chansar vilt: vet du vilka?

Ja, men jag vet inte om det är offentligt än så det är väl bäst att ligga lågt ett par dagar till.

Fredde

CitatJa, men jag vet inte om det är offentligt än så det är väl bäst att ligga lågt ett par dagar till.

Du, det har gått ett par dagar nu ;)

/Fredde

Magnus

Citat från: Fredde_J skrivet 04 december 2007, 02:58:47 AM
Du, det har gått ett par dagar nu ;)

/Fredde

Då säger väl jag då ;) I Kalmar så kommer VL, Söne och Lysekils Buss att köra + ev. någon ytterligare underentreprenör.

och i Munkedal kommer de som kör idag att fortsätta precis som idag, och i Färgelanda blir det Ödeborgs buss och Taxi Dalsland som kör.