Några bilder från kursen

Startat av Krille, 12 oktober 2008, 09:36:44 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Krille

Skolans Volvo 9700 läckte olja i retardern, så det fick bli en hederlig Carrus star istället:

Mycket trevlig att köra, faktiskt klart märkbar skillnad i vägstabilitet jmf med skolans 2-axlade buss...

...vars förarplats ser ut så här:

Tåg, postbilar och allt möjligt som är i vägen  :P
Den här övergången (minns inte vars exakt i Umeå vi var...) måste vara felinställd.
Vi stod nästan 5 minuter innan tåget kom och säkert 3-4 minuter efter att tåget passerat innan bommarna gick upp.

Möte med en av Verspeiders kollegor på Ö Kyrkogatan

bjalle

Hur görs det med yrkeskompetensen på Komvux utbildningar eftersom vad jag ser är de inte godkända utbildare?

bjalle

Citat från: Lars Ödlund skrivet 12 oktober 2008, 10:18:03 AM
Man lejer väl ut den delen av kursen till någon annan, på liknande sätt gör man ju med t.ex ADR
Med tanke på hur många godkända utbildare det finns så kan inte de va så lätt heller?

bjalle

Citat från: Lars Ödlund skrivet 12 oktober 2008, 10:21:55 AM
Antalet utbildare/konsulter lär nog öka i snabb takt

I hope you have right :)

Krille

Man utökade kursen från 9 till 15 veckor så yrkeskompet får vi "inpå", så att säga.

/K

blubb

Citat från: Krille skrivet 12 oktober 2008, 09:36:44 AM
Skolans Volvo 9700 läckte olja i retardern, så det fick bli en hederlig Carrus star istället:

Mycket trevlig att köra, faktiskt klart märkbar skillnad i vägstabilitet jmf med skolans 2-axlade buss...

Är detta något specialbygge medtanke på att bussen är en B10 men med B12 instrumentpanel?

Fredde

Observera texten ;)

Citatjmf med skolans 2-axlade buss...

blubb

Citat från: Lars Ödlund skrivet 12 oktober 2008, 12:21:41 PM
Instrumentpanelen är som bildtexten anger från skolans egen buss och inte från bussen på exteriörbilden. ;) ::)

Det förklarar skillnanden!

bjalle

Citat från: Krille skrivet 12 oktober 2008, 11:27:35 AM
Man utökade kursen från 9 till 15 veckor så yrkeskompet får vi "inpå", så att säga.

/K

Okej, den utbildningen jag har kollat på framförallt, Alvesta, har varit 15v länge och är fortfarande

Bussmicke

Härligt Krille, hur går det med kursen? Hur långt har du kvar?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Krille

Citat från: Bussmicke skrivet 12 oktober 2008, 15:53:58 PM
Härligt Krille, hur går det med kursen? Hur långt har du kvar?

6 veckor av totalt 15 är avverkade.
Sen så har vi ju höstlov mitt i allt i hopa + en veckas praktik hos valfri operatör.
Sen är det ju klart man har ett litet försprång med 2 års erfarenhet av lastbilskörning...

/K

bjalle

Citat från: Krille skrivet 12 oktober 2008, 16:36:05 PM
Sen så har vi ju höstlov mitt i allt i hopa + en veckas praktik hos valfri operatör.
Sen är det ju klart man har ett litet försprång med 2 års erfarenhet av lastbilskörning...

/K

Vad sugen man blir, synd man har 7 månader till 21

Bussmicke

/K

Okej, har du funderat över var du ska köra sedan eller är det redan klart?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Krille

Citat från: Bussmicke skrivet 12 oktober 2008, 17:31:27 PM
Okej, har du funderat över var du ska köra sedan eller är det redan klart?

Nää har inte funderat så mycket än...
Men helst nåt garage med både stads-förorts-och långlinjer!  :P

/K

Patrik

/K

Helt valfri?
Har du bestämt dig för nån? Ta någon i *host* Norrbotten *host*  :)