Några bilder från kursen

Startat av Krille, 12 oktober 2008, 09:36:44 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 12 oktober 2008, 18:57:39 PM
Finns andra län också, man behöver inte vara fixerad vid ett län.. ;)

Njet, för mig finns enbart Sveriges vackraste län 8)

Optimal

Citat från: Patrik skrivet 12 oktober 2008, 18:31:16 PM
Helt valfri?
Har du bestämt dig för nån? Ta någon i *host* Norrbotten *host*  :)

Busslink stockholm, City, det är miljö det  ;D ;D

Leif D

Citat från: Krille skrivet 12 oktober 2008, 09:36:44 AM
Tåg, postbilar och allt möjligt som är i vägen  :P
Den här övergången (minns inte vars exakt i Umeå vi var...) måste vara felinställd.
Vi stod nästan 5 minuter innan tåget kom och säkert 3-4 minuter efter att tåget passerat innan bommarna gick upp.

Tåg vet jag ju inte, tycker de där mer ser ut som växling. Utan att veta då, så förmodar jag ju att vägskyddet i detta fallet manövrerades manuellt, alternativt så stor ju växlingsrörelsen kvar på någon spårledning som manövrerade detsamma.

Snygg spricka i rutan f.ö.......
;-)

Wetjo

Jona

Den bild får 5 poäng för. 1 poäng för det är en bussbild, 1 till för att det är en Tåg (flåt VUT = Vagnuttagning) och en poäng för det är en trumpetfrakt. Intresse och förre detta arbetsplats på samma bild.

Ja just det, 2 poäng i bonus för du fick in 3 rätt. Lycka till med körningen.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Ersa

Skolans Volvo 9700 läckte olja i retardern, så det fick bli en hederlig Carrus star istället:

ROG832! Denna var splitter ny när jag tog busskortet i den 2001. Nybussdoft! :D Den var tydligen med om något missöde, för den har fått ny vit lack (ovanpå den gamla vita lacken) och nya mindre firmadekaler sedan 2001. Den här vagnstorleken var "normen" när var nyutbildad grön förare. 12 meter och två axlar kändes därefter jättesmått :)

Ersa

Tåg, postbilar och allt möjligt som är i vägen  :P
Den här övergången (minns inte vars exakt i Umeå vi var...) måste vara felinställd.
Vi stod nästan 5 minuter innan tåget kom och säkert 3-4 minuter efter att tåget passerat innan bommarna gick upp.

Ni färdas söderut på Bomvägen... där just "bommen" finns! ;)
Denna övergång sägs försvinna när Botninabanan ska gå på nya viadukten norr om denna övergång. Jag tror dock att den blir kvar som enda mellan järnvägen och alla industrispår på Västerslätt... om inte en ny länk byggs någon annanstans.