Swebus 6646 exteriört och interiört

Startat av Peter Erret, 18 september 2008, 13:19:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hej!

Fina bilder :), men det saknades gardiner och höga säten :(
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Erol

Väldigt snygga bilder... Gillar du fick med skylten om var den var tillverkad även fast själva staden inte är med.

at1981

Citat från: Lars Ödlund skrivet 18 september 2008, 13:48:23 PM
Då hade det ju varit en klass 2 buss vilket inneburit bälten o.sv.

Och det vore väl overkill i stadstrafiken. (71:an)

Om de skall användas på 71:an eller annan lokal linje med kort restid så gör det ju inget. Bara de håller sig undan från landsbygden så är det OK :)

(Helt annan fråga: När ska Nacka/Värmdö få några nya regionalvagnar här näst då, oavsett fabrikat? Senaste tillskottet i regionalt utförande är ju B9S 64xx-vagnar.)
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Sundås

Är dessa identiska med de nya Kalmarvagnarna?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Fredde

CitatOm de skall användas på 71:an eller annan lokal linje med kort restid så gör det ju inget. Bara de håller sig undan från landsbygden så är det OK :)

(Helt annan fråga: När ska Nacka/Värmdö få några nya regionalvagnar här näst då, oavsett fabrikat? Senaste tillskottet i regionalt utförande är ju B9S 64xx-vagnar.)

Kortvagnslinjerna är ändå så pass kort restid på, så då kan stolar och gardiner kvitta.

Det kommer ju försvinna 2 boggivagnar och ett antal ledvagnar i 38-serien (och 39?) Vad som ramlar in får vi väl se. Man kan ju lägga in en gissning på vagnar från något av 2 aktuella SL-områden...

CitatÄr dessa identiska med de nya Kalmarvagnarna?

Som jag har förstått det, ja. Frånsett att bussarna i Kalmar har AC i hela bussen, SL-vagnarna endast vid förarplatsen.

Mikael T Nilsson

Tack för dessa intressanta bilder med utförliga beskrivningar över vagntypen.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

yngrot

Bra bilder hoppas på en rapport när du kört dem...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

homer

Ser jag rätt när jag säger att de bara är 4 rader med stolar på "övervåningen" (+soffan då)?

de betyder att de bara är 3 rader på höger sida, vilket knappast motiverar den 3:e utgången...

förövrigt ser de bra ut med öppningsbara fönster, men dörrknapparna ser inte roliga ut, dessutom kan man ju fråga sig vad myntbordet sitter där för???

Bernt Talbrant

Citat från: homer skrivet 18 september 2008, 19:03:10 PM
Ser jag rätt när jag säger att de bara är 4 rader med stolar på "övervåningen" (+soffan då)?

de betyder att de bara är 2 rader på höger sida, vilket knappast motiverar den 3:e utgången...

Jag tycker mig se att det är fem resp tre stolspar samt "soffan".

homer

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 18 september 2008, 19:07:24 PM
Jag tycker mig se att det är fem resp tre stolspar samt "soffan".

ja du har kanske rätt..

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Fredde