Swebus 6646 exteriört och interiört

Startat av Peter Erret, 18 september 2008, 13:19:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nupski

Ser att innespegalrna är felmonterade, de lyckas aldrig få till en buss att funka helt hundra på MAN nere i Turkiet. Den runda skall sitta i mitten och skall vara svagt böjd och den avlånga skall sitta vid dörren. Den böjda runda brukar man hitta vid mittdörrn eller vid bakdörrn så det är bara att börja flytta speglar.  ;D.  Ser att det redan saknas en spegel. Leveransdäcken är roliga när det är bara lite halt det glider fint  8) hoppas de byts innan vintern  8).

Ser att den är utrustad med backvarnare, knappen med ett R och ett signalhorn, trycks den ner en gång så tänder du hållplatsbelysningen vid dörrarna trycker du två gåpnger startar även varningsblinkers vid inlaggd back.

Ivo

 :) Snyggt Peter härlig bilddokumentation av en intressant buss.   8)

Karsten

Citat från: Tomas skrivet 19 september 2008, 11:52:37 AM
Ser att innespegalrna är felmonterade, de lyckas aldrig få till en buss att funka helt hundra på MAN nere i Turkiet. Den runda skall sitta i mitten och skall vara svagt böjd och den avlånga skall sitta vid dörren. Den böjda runda brukar man hitta vid mittdörrn eller vid bakdörrn så det är bara att börja flytta speglar.  ;D.  Ser att det redan saknas en spegel. Leveransdäcken är roliga när det är bara lite halt det glider fint  8) hoppas de byts innan vintern  8).

Ser att den är utrustad med backvarnare, knappen med ett R och ett signalhorn, trycks den ner en gång så tänder du hållplatsbelysningen vid dörrarna trycker du två gåpnger startar även varningsblinkers vid inlaggd back.

Ja, jag reagerade på innerspeglarnas mindre intelligenta utformning. Jag tyckte hela bussen kändes lite plastig och billig, men kanske går den alldeles utmärkt...?

Yujin Zhang

Citat från: Lars Ödlund skrivet 18 september 2008, 13:48:23 PM
Då hade det ju varit en klass 2 buss vilket inneburit bälten o.sv.

Och det vore väl overkill i stadstrafiken. (71:an)

Betyder det att Busslinks 4620-462X (alltså de nya B7R som kom för inte så länge sen, ej Råstas) är klass 2? Åkte 4623 idag och såg att vagnen har både höga säten (tja...inte av regionalsort, men nog kan man räkna det som "höga" säten) och bälte.

homer

Citat från: Yujin Zhang skrivet 19 september 2008, 20:34:43 PM
Betyder det att Busslinks 4620-462X (alltså de nya B7R som kom för inte så länge sen, ej Råstas) är klass 2? Åkte 4623 idag och såg att vagnen har både höga säten (tja...inte av regionalsort, men nog kan man räkna det som "höga" säten) och bälte.

klass 2 innebär väl vad jag har för mig att de inte får vara några stående och de känner som lars säger "overkill"

Peter Erret

#20
Ni verkar vara vakna ikväll så jag visar även denna bildsekvens:

Om du har en kollega med så kanske han står vid framdörren,
håller sig i närmaste stolpe vänd mot kunderna, du öppnar dörren
för att ta på nya kunder vid nästa hållplats, han släpper inte taget om stolpen


Aj, där rök tummen m.m., en kollega mindre i tjänst.

Detsamma gäller på andra sidan om framdörren men då riskerar troligen
våra kunder en armfraktur istället. Mitt råd till dem som kör dessa bussar:
Aldrig någon framför den gula markeringen på golvet.

Nupski

Citat från: Karsten skrivet 19 september 2008, 20:15:48 PM
Ja, jag reagerade på innerspeglarnas mindre intelligenta utformning. Jag tyckte hela bussen kändes lite plastig och billig, men kanske går den alldeles utmärkt...?

När allt fungerar är det en grymt skön buss att ratta.

homer

Citat från: Tomas skrivet 20 september 2008, 01:28:44 AM
När allt fungerar är det en grymt skön buss att ratta.

En buss ska man ju tyvärr inte bara ratta det är mycket annat som ska skötas, skolen ska kunna snurras på, belysning ska vara hel och tillfredställande även för svensk vinter, man ska utan att behöva anstränga sig kunna ha fullgod sikt vid bakdörrarna för att kunna se till så ingen klämmer sig, osv. osv...