Ny modell Neoplan dubbeldäckare

Startat av Johan Hansson, 29 augusti 2008, 22:24:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Citat från: Blue skrivet 30 augusti 2008, 21:55:12 PM
Jag gissar att dom har sand så det räcker i Dubai om detskulle bli halt, annars får dom väl ställa bussarna...  ;)

Det skulle jag tro med att dom har.

Citat från: Neopland skrivet 30 augusti 2008, 16:04:29 PM
Vid sidvind och hård kurvtagning så välter de där säkert.

Och varför skulle man köra fort i kurvor med denna buss???

Vet du egentligen hur viktfördelningen på dubbeldäckare är? Och hur mycket vet du överhuvud taget om bussar med tanke på många konstiga kommentarer som du slänger ur dig.

Med tanke på att dubbeldäckare har funnits så länge i trafik och om man kollar bara hur det är med Londons-dubbeldäckare som är högre än dessa och kortare hjulbas så skulle dessa vara inblandade i många vältningsolyckor ur din synvinkel.

//Niclas

Neopland

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 30 augusti 2008, 22:09:27 PM
   Det skulle jag tro med att dom har.

Och varför skulle man köra fort i kurvor med denna buss???

Vet du egentligen hur viktfördelningen på dubbeldäckare är? Och hur mycket vet du överhuvud taget om bussar med tanke på många konstiga kommentarer som du slänger ur dig.

Med tanke på att dubbeldäckare har funnits så länge i trafik och om man kollar bara hur det är med Londons-dubbeldäckare som är högre än dessa och kortare hjulbas så skulle dessa vara inblandade i många vältningsolyckor ur din synvinkel.

//Niclas

Ja jag kommer inte att fråga mindre dumma frågor för att du håller på sådär. Jag kommer fortsätta precis som förut, och då vart det ju ingen vits med detta inlägg? Förövrigt så nej jag kan inte så mycket om dubbeldäckare eftersom det inte är så vanlig här i Sverige, så därför frågar jag ju som sagt. Antar att man har rätt att fråga, då vi har yttrandefrihet i det här landet. Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar...

Niclas Rosenius

Citat från: Neopland skrivet 31 augusti 2008, 11:01:22 AM
Ja jag kommer inte att fråga mindre dumma frågor för att du håller på sådär. Jag kommer fortsätta precis som förut, och då vart det ju ingen vits med detta inlägg? Förövrigt så nej jag kan inte så mycket om dubbeldäckare eftersom det inte är så vanlig här i Sverige, så därför frågar jag ju som sagt. Antar att man har rätt att fråga, då vi har yttrandefrihet i det här landet. Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar...

Frågor????

Jag tycker det inte är en direkt fråga i detta inlägg:

Citat från: Neopland skrivet 30 augusti 2008, 16:04:29 PM
Vid sidvind och hård kurvtagning så välter de där säkert.

Lite mer än ett konstanterande från din sida. Sen skickar du ett PM att jag skall lägga av, med vad?

//Niclas

Neopland

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 31 augusti 2008, 19:51:53 PM
   Frågor????

Jag tycker det inte är en direkt fråga i detta inlägg:

Lite mer än ett konstanterande från din sida. Sen skickar du ett PM att jag skall lägga av, med vad?

//Niclas

Förmodligen misstolkade du mig. Men du behöver ändå inte bli irriterad. Ibland kan man skriva fel, mena något annat än det man skriver. Sen måste man väl få skoja också? Allt man skriver behöver ju inte vara på blodigaste allvar... Det jag ville att du skulle lägga ner var ditt anklagande att jag inte skulle veta något om bussar och framförallt sättet du skrev på. Läs ditt inlägg en gång till och återkom...