Buss-bilds-stafetten...! :-D *se hit*

Startat av Danne B., 16 augusti 2008, 13:12:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Danne B.

Citat från: Simon A skrivet 16 augusti 2008, 23:56:09 PM
Ja, kan inte våra begåvade fotografer lägga manken till och visa sin fantasi? Detta är ju en väldigt kul idé som kan ge upphov till en massa roliga bilder av skilda slag. Jag tänker följa den här tråden med stort intresse :)

Roligt att höra! Hoppas bara iaf några hakar på!!! :)

Citat från: robbes skrivet 17 augusti 2008, 00:01:14 AM
ursäkta men det blir väl förmycket jobb för en del av dme att finna en röd tråd i fotningen

Verkar nästan så... Lustigt egentligen, folk här flänger runt städer och ibland hela Sverige för att få en viss buss på bild men att gnugga fram lite fantasi och ta en rolig eller finurlig bild möts med skepsis?! :-\ Jaja... Vi får väl helt enkelt se vilka som vågar sig på att kasta sig in i "leken"... :)

//Danne

Bergenga

Dette må jo være enkelt å finne busser å ta bilder av for oss i Norge. I forbindelse med vinter-OL på Lillehammer var busser fra hele landet, og sikkert også noen fra Sverige i trafikk på Lillehammer for å frakte alle tilskuere fram og tilbake. I tillegg har de aller fleste Vest bygget i 1993 og fram til februar 1994 en spesiell "Olympic '94"-merking. Det står en sånn ikke langt herfra, men jeg gidder ikke å ta flere bilder av den enn jeg allerede har.
I går og i dag har jeg bare tatt bilde av 85 husbusser som var på treff ikke langt herfra. Det var to svensker på besøk, og faktisk var prototypen/testbussen av MAN R02 Lion's Star blant husbussene. Det får være nok bussbilder for en helg. :)
Denne tråden er en god idé, men akkurat nå har jeg ikke tid til å ut og ta flere bussbilder.
Mvh.
Øyvind Berg

virtual1

Citat från: Matte skrivet 16 augusti 2008, 22:54:57 PM
Jaaa det är det nog.... Satt å funderade lääänge på vad det kunde vara.

HEEEELT KORREKT!!!! :-D

Simon Bertilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 16 augusti 2008, 21:57:55 PM
OS är fullokomligt ointressant.

Det tycker jag med, men det skadar kanske inte att tänka lite på att alla inte tycker som vi...

Danne B.

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 17 augusti 2008, 02:34:23 AM
Det tycker jag med, men det skadar kanske inte att tänka lite på att alla inte tycker som vi...

Faktum är att även jag tycker att OS är tråkigt, men att använda fantasin är desto roligare... Gäller bara att våga "think outside the box"...

//Danne

Björn Forslund

Japp, Leif D får gärna visa en knippe gula bussar från östgöta-Peking i anslutning till OS-temat. Fast jag vill se GAMLA bilder helst!

Bergenga

Men om man ikke har noe bilde tatt etter ideen kom, går det jo an å prøve seg med et gammelt bilde.

Når det nå er OL i Beijing så passer det jo med et bussbilde fra byen. Da jeg var der var det OL i Sydney, og nå har altså OL kommet etter. Dette var nesten et år før Beijing fikk tildelt OL, men allerede da var byen full av store plakater med "Beijing 2008" og forskjellige statuer med OL-farger og idrettsmotiver. Dessverre tok jeg ingen bilder av det, jeg kunne jo ikke sløse med film. :)

Noen som kan fortelle meg hva slags Neoplan-modell dette er?

京B 00053 ved Beijing International Hotel, 30.09.2000.
Mvh.
Øyvind Berg

Simon A

Citat från: robbes skrivet 17 augusti 2008, 00:01:14 AM
ursäkta men det blir väl förmycket jobb för en del av dme att finna en röd tråd i fotningen
Bara den som känner sig manad kan ju göra det. Detta är ju inte en uppmaning till alla med kamera på detta forum att flänga runt och använda sin fantasi till detta. Ser man ett tillfälle som passar in på bildämnet är det väl bara att ta en bild. Fotografer som Bussmicke verkar ju alltid ha en kamera till hands så extra mycket arbete behöver det verkligen inte bli om man inte gör sig det själv.

//Simon

Sundås

Jag kör en bild på temat! Vilken anknytning det är går säkert att gissa ;)

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se