Buss-bilds-stafetten...! :-D *se hit*

Startat av Danne B., 16 augusti 2008, 13:12:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Danne B.

Ja... Fick idén på ett annat forum och tänkte vi skulle prova här oxå!

Det hela går ut på att en ämne anges och sedan är det fritt fram för folk att försöka ta en bild! T.ex. kanske ämnet är "segling" och då gäller det att ta en bild på en buss + ämnet segling! Det kan ju t.ex. handla om bryggbackning med en segelbåt i bakgrunden eller så är man mer fyndig och hittar på nå´t mer fantasifullt!

Den som först publicerar en bild som godkänns av den som hittade på ämnet får hitta på ett nytt ämne! Och så håller det på... ;)

Ett krav är dock att bilden är tagen EFTER att ämnet angavs!!! :)

Så... Let´s go... Jag ger första ämnet så får vi se... :)

Ämnet blir då: "Olympiska Spelen"

Lycka till, mina vänner!
8)

//Danne

virtual1

Citat från: Danne B. skrivet 16 augusti 2008, 13:12:48 PM
Ja... Fick idén på ett annat forum och tänkte vi skulle prova här oxå!

Ett krav är dock att bilden är tagen EFTER att ämnet angavs!!! :)

ISF känns det ju som att den här tråden kommer dö rätt snabbt! - tror inte så många kommer hålla på o springa ute på stan o leta bussar med OS-anknytning i evigheters evigheter för att sen dra upp den här tråden igen vid eventuell träff, är inte ett bättre krav att bilden är egentagen o ingen länk till något?? - oavsett tänker jag "fuska" lite o lägga ut en tämligen ointressant bild (dock intressant såtillvida att bussen borde väl skrotas eller säljas snart, den har stått oanvänd ett bra tag nu!) - två dagar gammal som ni kan grunna på vilken OS-anknytning som den har ;-)

Tommy E

Citat från: virtual1 skrivet 16 augusti 2008, 17:54:29 PM
(BILD)

Är bilden tagen med en kamera som tillverkats i Kina?
Ska bussen säljas till Kina?
Är det någon löpare i OS som har fått tiden 41:95? Eller någon kastare som kastat 41:95 m?

För övrigt håller jag med om att bilder tagna före ämnesangivandet bör tillåtas, annars kan det dröja väldigt länge innan någon får fram en bild.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

virtual1

Citat från: Snacke skrivet 16 augusti 2008, 19:36:47 PM
Är bilden tagen med en kamera som tillverkats i Kina?
Ska bussen säljas till Kina?
Är det någon löpare i OS som har fått tiden 41:95? Eller någon kastare som kastat 41:95 m?

För övrigt håller jag med om att bilder tagna före ämnesangivandet bör tillåtas, annars kan det dröja väldigt länge innan någon får fram en bild.

Nej, nej, nej och nej :-) - men fortsätt gissa!

RoTe

Herre JÖSSES va ni var lata då!
Detta koncept fungerar utmärkt på andra forum...

robbes

var det inte då det var ett omtalat bronsmedaljs utdelning?

Leif D

Gissar på att svaret är att bussen inte rört på sig sedan det var OS förra gången.
Fast de är inte heller sant, för då 2006-04-27 stod den på rampen bakom istället.

Connex 4193+4195 på Prärien 2006-04-27. Foto Leif D.
;-)

Bussmicke

Citat från: RoTe skrivet 16 augusti 2008, 21:02:12 PM
Herre JÖSSES va ni var lata då!
Detta koncept fungerar utmärkt på andra forum...

OS är fullokomligt ointressant.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 16 augusti 2008, 21:57:55 PM
OS är fullokomligt ointressant.

Alla tycker inte att sport är helt ointressant...
(Ara gjorde det bra som protesterade genom att lämna kvar medaljen!)

Björn Forslund

Enda anknytningen till Kina är väl att bussen står i lilla Peking (Norrköping)!

Matte

Citat från: Björn Forslund skrivet 16 augusti 2008, 22:39:54 PM
Enda anknytningen till Kina är väl att bussen står i lilla Peking (Norrköping)!

Jaaa det är det nog.... Satt å funderade lääänge på vad det kunde vara.

Danne B.

Värst vad ni var negativa då! ;D Precis som RoTe skriver så har detta fungerat utmärkt och varit ett roligt och uppskattat inslag på andra forum...!

Att hitta på en bild med på temat OS + buss kan ju inte vara direkt omöjligt om man har lite fantasi... Think outside the box, för sjutton! ;) Kanske hittar ni en buss som har OS i sitt regnummer, eller en som ryker (OSar...!) mycket eller kanske kan ni klura ut nå´t helt själva?! Är ju inte SÅ svårt om man bara vill...

Men men... Vill ni inte så skiter vi i det! Mig kvittar det, är dock lite förvånad över att ett så här pass fotograftätt forum nobbar idén... ::)

//Danne

Danne B.

Citat från: virtual1 skrivet 16 augusti 2008, 17:54:29 PM
ISF känns det ju som att den här tråden kommer dö rätt snabbt! - tror inte så många kommer hålla på o springa ute på stan o leta bussar med OS-anknytning i evigheters evigheter för att sen dra upp den här tråden igen vid eventuell träff, är inte ett bättre krav att bilden är egentagen o ingen länk till något?? - oavsett tänker jag "fuska" lite o lägga ut en tämligen ointressant bild (dock intressant såtillvida att bussen borde väl skrotas eller säljas snart, den har stått oanvänd ett bra tag nu!) - två dagar gammal som ni kan grunna på vilken OS-anknytning som den har ;-)

[img]http://img329.imageshack.us/img329/8278/connex41951qs1.jpg[img]

Hela poängen är ju att det ska vara lite utmaning... Att bara leta i ett digitalt arkiv känns både slappt och tråkigt! Dessutom skulle väl det innebära att det tidvis kanske visas tidigare visade bilder och då brukar det ju bli ett j***a liv här... ;) Så nej, fundera istället på en finurlig bild, ta den och visa den sedan här så får du välja ett eget ämne...

//Danne

Simon A

Ja, kan inte våra begåvade fotografer lägga manken till och visa sin fantasi? Detta är ju en väldigt kul idé som kan ge upphov till en massa roliga bilder av skilda slag. Jag tänker följa den här tråden med stort intresse :)

robbes

Citat från: Simon A skrivet 16 augusti 2008, 23:56:09 PM
Ja, kan inte våra begåvade fotografer lägga manken till och visa sin fantasi? Detta är ju en väldigt kul idé som kan ge upphov till en massa roliga bilder av skilda slag. Jag tänker följa den här tråden med stort intresse :)

ursäkta men det blir väl förmycket jobb för en del av dme att finna en röd tråd i fotningen