Huvudmeny

Busslink Innerstaden...

Startat av M224, 08 augusti 2008, 19:27:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cero

Citat från: Optimal skrivet 11 augusti 2008, 20:08:01 PM
Inga 52XX i innerstan

Lidingö har ett par 52xx Omnilink. Kan ju tänkas att någon av dessa halkar in på 73:an ibland. Sedan vet jag inte om Söderort kör något på 77:an längre. Där har iallafall 52xx av bägge sorter (CN113 + Omnilink) setts till.

Mange_buss

Vet att 5287 och 5288 har synts i trafik på linje 62

Karsten

Citat från: Mange_buss skrivet 16 augusti 2008, 15:07:19 PM
Vet att 5287 och 5288 har synts i trafik på linje 62

Du vet nog rätt, några Omnilinkar i 52-serien gick i Hornsberg när de var nya men de gör det inte längre.

Optimal

Citat från: Cero skrivet 11 augusti 2008, 20:57:54 PM
Lidingö har ett par 52xx Omnilink. Kan ju tänkas att någon av dessa halkar in på 73:an ibland. Sedan vet jag inte om Söderort kör något på 77:an längre. Där har iallafall 52xx av bägge sorter (CN113 + Omnilink) setts till.

Kanske skulle ha skrivit, Inga 52xx i något innerstads garage. För Lidingö är ett Ö garage :P

Nico

Allt handlar väl om definitioner? Är det linjerna eller garagets lokalisering som gäller? Om det är enbart det senare så kommer ju även Hornsberg framöver att vara det enda innerstadsgaraget när Söderhallen väl flyttat till Södra Hammarbyhamnen.  :D  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Optimal

Citat från: Nico skrivet 16 augusti 2008, 20:07:18 PM
Allt handlar väl om definitioner? Är det linjerna eller garagets lokalisering som gäller? Om det är enbart det senare så kommer ju även Hornsberg framöver att vara det enda innerstadsgaraget när Söderhallen väl flyttat till Södra Hammarbyhamnen.  :D  ;)

Jo. Jag skulle Aldrig kalla Botkyrka för ett innerstadsgarage bara för dom kör 151 och 747 eller vad dom heter. Som går från Fridhemsplan. Utan Söderhallen är inget innerstadsgarage för mig heller. Innerstan är ett ställe, medans Södermalm är ett annat  ;)

Karsten

Citat från: Optimal skrivet 16 augusti 2008, 21:54:16 PM
Jo. Jag skulle Aldrig kalla Botkyrka för ett innerstadsgarage bara för dom kör 151 och 747 eller vad dom heter. Som går från Fridhemsplan. Utan Söderhallen är inget innerstadsgarage för mig heller. Innerstan är ett ställe, medans Södermalm är ett annat  ;)

Oj, då bor du långt ifrån stan ju. Nästan i Skåne.. ;)