Busslink Innerstaden...

Startat av M224, 08 augusti 2008, 19:27:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M224

Sådär, då tänkte jag börja med innerstaden.

Vilka bussar rullar inne i stan? Detta borde bli hyffsat lätt då det är rätt stora serier i innerstaden.

Tack på förhand.

ps. jag behöver endast vagnsnummer.

Fredde

Några är de blåa 7001-7030.

/Fredde

M224

Sådär ser listan ut nu... ca 285 st bussar  :)

Något som fattas?

Stämmer 50, 51xx serien?

Vilken är den sista 518x vagnen?

http://m224.nu/fordonlistor/busslink/

Fredde

CitatVilken är den sista 518x vagnen?

5182, precis som du har i listan. 5183 tillhör Lidingö.

M224

Citat från: Fredde_J skrivet 08 augusti 2008, 20:32:30 PM
5182, precis som du har i listan. 5183 tillhör Lidingö.

Tack, jag tror att listan är någotsådär komplett nu. Ska bara fylla i allt...  :)

Fredde

5164, 5165, 5166 samt 5167 tillhör Lidingö.

Fredde

virtual1

5030 finns väl kvar som utbildningsbuss?

Karsten

5158 och 5159 har väl aldrig rullat i innerstan? De har tillhört Ösmo, Björknäs och Handen. Är de kvar i Handen?

M224

Jag tror att jag håller mig till bussar som fortfarande går i trafik så 5030 tar jag ej med.

Jag ska ta bort 5158 + 5159.

Tack.

virtual1

Citat från: M224 skrivet 08 augusti 2008, 23:36:32 PM
Jag tror att jag håller mig till bussar som fortfarande går i trafik så 5030 tar jag ej med.

Jag ska ta bort 5158 + 5159.

Tack.

Du gör som du vill, men anledningen till att jag (åtminstone) gillar att kolla fordonslistor är för att veta vad jag saknar i min fotosamling, då bryr jag mig noll om de är i trafik eller bara står på depån, det gör ju att jag åtminstone kan få en koll på om de är skrotade eller ej/samt var jag ska leta. Bussar som bara är i ordinarie trafik lär jag ju s.a.s antagligen stöta på förr eller senare ändå "ute på stan"...

M224

Citat från: virtual1 skrivet 09 augusti 2008, 00:23:21 AM
Du gör som du vill, men anledningen till att jag (åtminstone) gillar att kolla fordonslistor är för att veta vad jag saknar i min fotosamling, då bryr jag mig noll om de är i trafik eller bara står på depån, det gör ju att jag åtminstone kan få en koll på om de är skrotade eller ej/samt var jag ska leta. Bussar som bara är i ordinarie trafik lär jag ju s.a.s antagligen stöta på förr eller senare ändå "ute på stan"...

Jag förstår, men uppe i Eriksberg så har vi ex Swebus 4603 ståendes...plockad på delar och avställd sedan 3!? år. Jag kommer inte att ta med dessa bussar. Dessutom kommer jag redan som det är nu att få stora problem med dessa listor, att då ta med halvskrotfärdiga bussar och avställda dito blir övermäktigt. Ev kan jag göra en noteringslista.  ;)

Mikael T Nilsson

Hej,

Kul att du sammanställer vagnlistor från SL-området. Jag kan komplettera din innerstadslista med 7300-7304. Jag tror att dessa fortfarande finns kvar i Hornsberg. De trafikerade i våras huvudsakligen linje 70, men kunde även ses på linje 47E och 515. Vagnarna har även synts på linje 2. Visar några bildexempel ovan.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Kom på att Hornsberg även har ett antal 27xx-vagnar som omplacerades från Råsta hösten 2007. Har för mig att det bland annat handlar om 2754, 2757 och 2758. De är av typen Scania OmniCity.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.