Motorvägen del 2 2008 Juli.

Startat av Möllers, 01 augusti 2008, 02:31:24 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

 ;D

Har fler bussar jag har fotat 2 vecker sen nu.
Ska till pappa senare idag ska jag vara på E6an över helgen då så skoj så spännade ska det vara vilket ska kommer lastbilar o bussar  ::) 8)
Jag blev klar med lastbilar dom jag fotade för 2 vecker sen på E6an fler nog fota 200 till över helgen tror jag.











Carl W

Citat från: Mattias Möller. skrivet 01 augusti 2008, 02:31:24 AM
;D

Har fler bussar jag har fotat 2 vecker sen nu.
Ska till pappa senare idag ska jag vara på E6an över helgen då så skoj så spännade ska det vara vilket ska kommer lastbilar o bussar  ::) 8)
Jag blev klar med lastbilar dom jag fotade för 2 vecker sen på E6an fler nog fota 200 till över helgen tror jag.

Ett litet tips:
Be någon läsa igenom det du skriver, innan du postar inlägget.

Bussmicke

Klanka inte på hur andra skriver, man vet inte vem som döljer sig bakom ett namn
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Citat från: Carl W skrivet 01 augusti 2008, 23:03:10 PM
Ett litet tips:
Be någon läsa igenom det du skriver, innan du postar inlägget.
Min herre:
Vi har alla olika språkliga färdigheter och det går att förstå nära nog alla inlägg oavsett språklig perfekthet.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Nico


Som sagt... detta är ett forum som primärt behandlar bussar. Så länge vi förstår varandra så är det OK. Folks stavning och 'spårk' är alltså inte essentiellt här utan trådens aktuella ämne är det som gäller.

I denna tråd fortsätter vi alltså att diskutera det som står i rubriken. Alla fortsatta utvikningar om språk mm. kan tas via e-mail eller motsvarande.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Niklas Bygdestam

Citat från: Mattias Möller. skrivet 01 augusti 2008, 02:31:24 AM



Det är roligt med dina motorvägsbilder. Jag hoppas verkligen att du fortsätter ta bilder från den här bron för den är toppen. Du får in en massa trevliga bussar på det här sättet :D

Den här bussen är inte Eurolines utan Lasta Beograd. Bussen har serbiska nummerplåtar och den kommer från Belgrad där den hör hemma. Det är inte det allra vanligaste i Sverige så du har verkligen fått in en fullträff :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Nico


Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 02 augusti 2008, 00:13:01 AM
Det är roligt med dina motorvägsbilder. Jag hoppas verkligen att du fortsätter ta bilder från den här bron för den är toppen. Du får in en massa trevliga bussar på det här sättet :D

Den här bussen är inte Eurolines utan Lasta Beograd. Bussen har serbiska nummerplåtar och den kommer från Belgrad där den hör hemma. Det är inte det allra vanligaste i Sverige så du har verkligen fått in en fullträff :D

Stämmer bra det... nästan delvis mina hemmatrakter. Under Titos tid så var Lasta transportbolaget för Belgrads län/distrikt och bedrev både fjärrtrafik såväl som stadstrafik med buss samt att man även hade en del lastbilstrafik. Tror jag tidigare har nämnt att det fungerade på ungefär samma sätt (dvs. ett statligt bolag per distrikt) över hela forna Jugoslavien. Numera gäller dock konkurrens och det kan ju även som synes leda till fina bilder.  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Carl W

Citat från: Bussmicke skrivet 01 augusti 2008, 23:21:14 PM
Klanka inte på hur andra skriver, man vet inte vem som döljer sig bakom ett namn

Det var bara ett tips. Något nedklankande var det inte frågan om.

Peter Elmheden

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 02 augusti 2008, 00:13:01 AM
Det är roligt med dina motorvägsbilder. Jag hoppas verkligen att du fortsätter ta bilder från den här bron för den är toppen. Du får in en massa trevliga bussar på det här sättet :D


Passerade här i morse men såg ingen Möller där uppe..

Viktor


truckdriver

Citat från: Viktor skrivet 02 augusti 2008, 19:57:10 PM
Riktigt snyggt Möller


Jovisst helt ok bilder, skarpa och så.
Men fågelperspektivet börjar bli lite uttjatat nu. M Möller borde variera sig lite mer kanske om möjlighet finnes.


Mvh Truckdriver

Niklas Bygdestam

Citat från: truckdriver skrivet 02 augusti 2008, 20:32:43 PM

Jovisst helt ok bilder, skarpa och så.
Men fågelperspektivet börjar bli lite uttjatat nu. M Möller borde variera sig lite mer kanske om möjlighet finnes.


Mvh Truckdriver

Det tycker inte jag. Det blir bra bilder där man tydligt ser bussarna på motorvägen. Dessutom brukar vissa fotografer ha en speciell plats som de ofta brukar stå på och det är inget utjatat med det. Bland järnvägsfotografer finns Jan L som brukar ha en speciell plats i Stockholm som han i många år har haft när han tar bilder på tåg. Så jag hoppas att Möller fortsätter ta bilder från den här bron. Jag ser fram emot att se mer bilder från den här bron
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Henrik Palmqvist

Citat från: truckdriver skrivet 02 augusti 2008, 20:32:43 PM

Jovisst helt ok bilder, skarpa och så.
Men fågelperspektivet börjar bli lite uttjatat nu. M Möller borde variera sig lite mer kanske om möjlighet finnes.


Mvh Truckdriver
Varför det?. Jag gillar Mattias bilder mye. Speciellt de som är tagna från bron., men även hans andra bilder. Tycker inte vi ska klaga, utan vara glada för att de finns de som lägger ut sina bilder här. / Henrik

truckdriver

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 02 augusti 2008, 20:51:41 PM
Varför det?. Jag gillar Mattias bilder mye. Speciellt de som är tagna från bron., men även hans andra bilder. Tycker inte vi ska klaga, utan vara glada för att de finns de som lägger ut sina bilder här. / Henrik


Jag klagar inte, menar bara att omväxling förhöjer kvaliten. Men visst om någon blev förnärmad så ber jag om ursäkt.


Mvh Truckdriver (som inte fotograferar)

robbes

jag föredrar dessa bilderna framför de bilderna då mattias stod i en grönsakshage och fotade dessa är bra mycket bättre och tydligare.

ingen kritik mot de andra bilderna de var br amen för mycket grönsaker i vägen etc ja du vet vad jag menar mattias