Jag har hört att det ska komma... nyleveranser 2009 uppd 29/01 -09

Startat av IntresseTrafik, 19 maj 2008, 21:07:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 08 juli 2008, 19:26:09 PM
Och du tror inte man kan köra som underentreprenör?

Det är naturligtvis också en möjlighet.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Jo

Att stänga Bromölla och sedan avveckla Lönsboda lär ju kräva rätt mycket tomkörningar om tidtabellen fortfarande kommer att likna den som finns idag för främst linjerna 561, 562, 558. Om man inte i framtiden tänker sig ett sammarbete med Blekingetrafiken och att de istället upphandlar vissa av turerna/omloppen.

bjalle

Citat från: Jo skrivet 08 juli 2008, 21:06:10 PM
Att stänga Bromölla och sedan avveckla Lönsboda lär ju kräva rätt mycket tomkörningar om tidtabellen fortfarande kommer att likna den som finns idag för främst linjerna 561, 562, 558. Om man inte i framtiden tänker sig ett sammarbete med Blekingetrafiken och att de istället upphandlar vissa av turerna/omloppen.

Tycker redan i dag det är rätt mycket tomkörningar, framförallt på 558


bussgrabben

Jag vet inte om detta är rätt ställe eftersom bussen redan är levererad, men jag skriver här ändå.

Umeå Direktbuss har köpt en ny MB Tourismo boggie. Har sett den några gånger på stan.

IntresseTrafik

#110
Nu har jag uppdaterat listan.

Tackar Trucken, S Svensson, Staffan Sävenfjord, Tomas, Jan och Killerpop. Hoppas jag inte glömt någon. Det är inte meningen i sådana fall.
Har tyvärr inte kunnat uppdatera tidigare då jag har varit tvungen att lägga tid på annat en mitt bussintresse.
Uppdaterat med Arriva, Borås Lokaltrafik, Göteborgs spårvägar, Swebus Skåne och Hjalmarsson.


Mvh IT

virtual1

Citat33 Scania OmniLink etanol till SL (Botkyrka).

En fundering, blir detta 31 stycken nu då man fått Upplands 6735:a och 6736:a?

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 14 juli 2008, 20:42:58 PM
En fundering, blir detta 31 stycken nu då man fått Upplands 6735:a och 6736:a?

Tror jag inte de 33 ska finansieras via SL så som de senaste leveranserna gjorts och följa avtalesområdena
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: Walter skrivet 14 juli 2008, 21:17:07 PM
Tror jag inte de 33 ska finansieras via SL så som de senaste leveranserna gjorts och följa avtalesområdena

Menar mest att 1783 och 1784 lär ju varit ett par individer man annars hade tänkt att ersätta med just 2 av dessa 33...

Erol

Någon som kan ha en fundering på vilka 26**-vagnar som Veolia ska få till Eskilstuna?

IntresseTrafik

Har tagit bort levererade bussar till Boråslokaltrafik, Busslink, Buss i Väst Sönebuss i Göteborg, Göteborgspårvägar, KR Trafik och Luleå lokaltrafik.

Mvh IntresseTrafik

IntresseTrafik

I dag har jag plockat bort Silverstrand och Tomas buss King longer och MAN bussar till Gamla Uppsala Buss i från listan. Då dessa bussar snart är i trafik.

Magnus

Jag fick ett mail från Bergkvara där de stod att de hade hämtat bussar i Tyskland och på bilden ser det ut att vara Mercedes Integro. Så det verkar bli blandat Citaro och Integro i Kalmar Län.

IntresseTrafik