Jag har hört att det ska komma... nyleveranser 2009 uppd 29/01 -09

Startat av IntresseTrafik, 19 maj 2008, 21:07:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Citatta de första Omnicity-lederna som ett bra exempel) så har du inget val (eller ens chansen till) att åka lite bekvämare på en annan tur för att alla bussar är likadana!

Ge mig lite fler Citaros t.ex. - satsas ju friskt på i södra delen av sverige, varför inte här??? Eller fler MAN-leder eller nya OmniCity, verkstadskompetensen finns ju, så varför inte våga??

Tja...det där är ju frågan om smak. Jag har absolut noll problemo med Hornsbergs Omni...finna grejer det!

Däremot Citaro....usch....*ingen kommentar*

Walter

Citat från: Yujin Zhang skrivet 01 juni 2008, 21:48:19 PM
Tja...det där är ju frågan om smak. Jag har absolut noll problemo med Hornsbergs Omni...finna grejer det!

Däremot Citaro....usch....*ingen kommentar*

Nej du skulle väl aldrig klaga på något hos Buslink Hornsberg  ;)
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: Yujin Zhang skrivet 01 juni 2008, 21:48:19 PM
Tja...det där är ju frågan om smak. Jag har absolut noll problemo med Hornsbergs Omni...finna grejer det!
Däremot Citaro....usch....*ingen kommentar*

Nu tänkte jag på SL-området i stort, Busslink verkar ha fastnat i gamla hjulspår - jag har inget emot Omni som sådana bussar heller, det jag är emot är likriktningen!

Fredde

Citat6358-64, Volvo B9S SALE led, till Täby
6384-88, Volvo B9S SALE led, till Norrtälje för nya linje 677 (blå)

Blir dessa regionalutrustade eller ej?


Bussmicke

Citat från: Yujin Zhang skrivet 01 juni 2008, 21:48:19 PMDäremot Citaro....usch....*ingen kommentar*

Citaro har man ju upplevt så det räcker och blir över. Roligare buss finns ju.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Oskar A

#65
Citat från: virtual1 skrivet 01 juni 2008, 18:43:57 PM
Tack för infon, men nån mer än jag som spontant utbrister "Snark"???? - förbaskade likriktning, nog vet jag att det finns vinster i att göra en likriktad bussflotta, men samtidigt -
är det en leveransomgång där det finns problem i så kan du ge dig f*n på att det gäller samtliga av bussarna i serien, eller nästan IAF - pratade med en förare i Jakobsberg som
sa att i stort sett samtliga kort-MAN är riktiga problembarn medans led-MAN:erna går som klockor!


Anledningen till skillnaden i just detta fall ligger mycket i att bussmodellerna byggs i olika fabriker. Lågentrébussarna till Jakobsberg byggdes i Turkiet och har väl som sagt inte varit helt problemfria. Förövrigt har Uppsala åtta likadana MAN-leder som i Jakobsberg som sattes i trafik för drygt tio månader sedan. Dessa bussar, där mätarställningen nu ligger på omkring 10 000 mil, har också fungerat utan större problem.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Ted Selander


virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 01 juni 2008, 23:06:38 PM
Citaro har man ju upplevt så det räcker och blir över. Roligare buss finns ju.

Äh, nu är du elak Micke, det har ju inte kommit en ny Citaro på fyra år till Stockholm, har ju hänt en hel del både i utseende o komfort på de här åren!

Jan

Citat från: virtual1 skrivet 02 juni 2008, 10:32:55 AM
Äh, nu är du elak Micke, det har ju inte kommit en ny Citaro på fyra år till Stockholm, har ju hänt en hel del både i utseende o komfort på de här åren!
Både ja och Nej. Ny front och häck. Den dåliga komforten med högt ljud som innan finns kvar.
I branschen 37 år

Yujin Zhang

Citat från: Walter skrivet 01 juni 2008, 21:58:02 PM
Nej du skulle väl aldrig klaga på något hos Buslink Hornsberg  ;)

Tja...jag har mina hatvagnar också...4751-4760!  8)

Karsten

Citat från: Yujin Zhang skrivet 02 juni 2008, 21:29:21 PM
Tja...jag har mina hatvagnar också...4751-4760!  8)

Ja de är inge vidare komfortmässigt. Ryckig i växellådan och osmidig i dörrsystem. Varför ska det ta lika lång tid att få upp dörrarna på en modern buss som på tunnelbanans C20-vagnar? Det saknas finess i nya bussar, de byggs som de specas och inte efter sunt förnuft.

Cero

Citat från: Karsten skrivet 02 juni 2008, 22:36:37 PM
Det saknas finess i nya bussar, de byggs som de specas och inte efter sunt förnuft.

Rätt. De designas och byggs av, med, för och kring datorer.;)

Ingemar

Söne buss i Göteborg köper fem nya Scania Vest. Två 13 meters Center till Stenkullen, en boggie till Sollebrunn och två till Nossebro (13 meter? osäker...)
Nossebros bussar levereras snart och sätts i trafik i början av sommaren, de övriga blir väl till hösten.

MVH Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

IntresseTrafik

Tack för det tråden uppdaterad med Söne buss i Göteborg

IntresseTrafik