Huvudmeny

Byberg och Ceris

Startat av Ante, 26 maj 2007, 13:44:17 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Ante


Patrik

Norrland i ett nötskal, man blir ju förälskad i naturen!

Bussmicke

Då skulle nog du älska fjällvandring.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 26 maj 2007, 23:08:19 PM
Då skulle nog du älska fjällvandring.

Ja, det skulle jag nog.

Christian Ljunggren

Hej!

Om du även har järnvägsintresse, så kan jag rekomendera Rallarstigen från Abisko Turiststation till
norska Katterat. Jag har själv gått den och det ges fina möjligheter till tågfotografering och i synnerhet
då av malmtåg.

Mvh

Christian

Patrik

#5
Citat från: Christian Ljunggren skrivet 26 maj 2007, 23:38:32 PM
Hej!

Om du även har järnvägsintresse, så kan jag rekomendera Rallarstigen från Abisko Turiststation till
norska Katterat. Jag har själv gått den och det ges fina möjligheter till tågfotografering och i synnerhet
då av malmtåg.

Mvh

Christian

Det verkar spännande, nån gång kanske det händer.

Andreas Ljungqvist


bjalle

ojoj här hade vi missat nåt väldigt snyggt

Arttu Kuukankorpi

Citat från: Ante skrivet 26 maj 2007, 13:44:17 PM


Veolia Transport Finland har köpt den här bussen, den har inv. nummer 777 och finska regplåtar HEI-680. Den har inte ännu lackats till Veolialacken.

Esbjörn

Citat från: Arttu Kuukankorpi skrivet 06 juli 2007, 15:40:37 PM
Veolia Transport Finland har köpt den här bussen, den har inv. nummer 777 och finska regplåtar HEI-680. Den har inte ännu lackats till Veolialacken.


Jaha...det hade jag inte en aning om...men visst, bussen var ju stationerad i Ånge, så man körde den nästan aldrig.

Systervagnarna 22 OAY693 och 24 HZP722 såldes till Finland under 2006.
En av dem har fått regnr LEY-550 och rullar i ny pippigul färgsättning för ett bolag som heter Koivuranta (invnr 8).
Vilken av bussarna 22 och 24 är det?

Var finns den andra, som enligt uppgift sålts till en släkting eller på annat sätt bekant med Koivurantas ägare.

/Esbjörn

Niklas Bygdestam

Men exakt var är bilderna tagna? Jag tycker faktiskt att det ser ut att vara på E4 någonstans vid Skule eller Docksta. Kan det stämma?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

virtual1

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 27 maj 2007, 00:14:28 AM
Denna bilde formligen älskar jag.. Mums..



Största problemet med bilden är att då bussen har passerat är det väll typ två timmar till nästa fordon ;-) - så hur tar man sig därifrån om man inte har bild? :-D

Ante

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 06 juli 2007, 23:08:46 PM
Men exakt var är bilderna tagna? Jag tycker faktiskt att det ser ut att vara på E4 någonstans vid Skule eller Docksta. Kan det stämma?

Bilden på Ceris:en är tagen i E4-backen där man börjar se den fantastiska byn Docksta  ;)
Bybergarn är tagen i en sväng bara några meter ovanför. Privat guidning kan ske i området, föranmäl dig bara :D

/A

L-G Lassander

Citat från: Esbjörn skrivet 06 juli 2007, 22:25:05 PM
Jaha...det hade jag inte en aning om...men visst, bussen var ju stationerad i Ånge, så man körde den nästan aldrig.

Systervagnarna 22 OAY693 och 24 HZP722 såldes till Finland under 2006.
En av dem har fått regnr LEY-550 och rullar i ny pippigul färgsättning för ett bolag som heter Koivuranta (invnr 8).
Vilken av bussarna 22 och 24 är det?

Var finns den andra, som enligt uppgift sålts till en släkting eller på annat sätt bekant med Koivurantas ägare.

/Esbjörn

Här kommer en bild på den piggula LEY-550. Vilken det är kommer jag inte ihåg, är inte heller hemma just nu, så att jag kunde kolla upp det. Den andra bussen finns hos O. Mäntylä i Tammerfors, var den fortfarande rullar i Ceris färger.


Ante

Citat från: virtual1 skrivet 06 juli 2007, 23:40:23 PM
Största problemet med bilden är att då bussen har passerat är det väll typ två timmar till nästa fordon ;-) - så hur tar man sig därifrån om man inte har bild? :-D

Största problemet är att man inte vet när nästa fordon kommer ;)
Linjetrafiken kan man ha någolunda koll på, men beställningstrafiken är svårare.
Meningen var att jag bara skulle få B&N´s linje 216 på bild, men avtryckarfingret fick anstränga sig lite till ;D

/A