Citat från: Fredrik Gelin skrivet 10 december 2023, 13:35:32 PMDe förändringar som föreslagits för innerstadslinjerna kommer troligen att gälla tidigast från sommaren, så åtminstone fram till midsommar går det bra att åka med 75:an.
Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
Citat från: 846 skrivet 03 december 2023, 00:37:53 AMDet skulle betyda att Sveavägen blir helt utan innerstadslinjer - ingen liten förändring om nu 57:an tar över 54:ans sträckning från City till Hjorthagen. 57:an är väldigt använd på nuvarande sträckning från Sveavägen till Frösunda, så vad dessa passagerare ska åka med istället förstår jag inte riktigt.Nu är det ju så att Regionen behöver spara pengar och då kan jag tycka att det är rimligt att man får byta transportmedel för att komma dit man vill.
Att lägga ned 75:an är en kraftig försämring för de som reser mellan City och Norra Djurgårdsstaden. 54:an (ev. 57:an i framtiden) tar dubbelt så lång tid och har klart mindre kapacitet. Om 57:an tar över 54:an kommer ingen förbindelse finnas mellan Norra Djurgårdsstaden och Centralen/Cityterminalen heller, om 75:an läggs ned. Att Sveavägen kommer att bli utan innerstadstrafik lär bli av precis som när Regeringsgatan förlorade sin trafik när gamla 43:an lades ned men de boende i Norra Djurgårdsstaden kommer knappast tyst se på att 75:an läggs ned.
Citat från: Fredde skrivet 10 december 2023, 12:58:53 PMBlev det inte av att dra in 75an?De förändringar som föreslagits för innerstadslinjerna kommer troligen att gälla tidigast från sommaren, så åtminstone fram till midsommar går det bra att åka med 75:an.
Giltig 10 december 2023–20 juni 2024
https://kund.printhuset-sthlm.se/sl/v75.pdf
Citat från: Walter skrivet 05 december 2023, 12:14:43 PMEller så kommer man överens med huvudmannen att de nya bussarna ska övergå till nästa avtal.