Citat från: maxh20 skrivet 16 september 2025, 22:23:46 PMRättar till mitt inlägg. Det är alltså nu en rast-lokal och påfyllning av bränsle? Sköts underhåll där också?Naj, enbart Rast och pauser tas på depån. All utrustning för att ha bussarna där en längre tid är urkopplade men kvar, det vill säga ramperna är urkopplade och cisternen med bränsle är också tagen ur bruk.
Men om inget startar och slutar där, då parkeras fordonen iallafall inte där när de inte är i trafik typ på natten utom de som körs som nattbussar?
Citat från: Buzzlover skrivet 16 september 2025, 22:10:22 PMFelaktigt. Depån kvarstår på samma mark som innan.Rättar till mitt inlägg. Det är alltså nu en rast-lokal och påfyllning av bränsle? Sköts underhåll där också?
Transdev har enbart valt att inte utnyttja depån som start och slutpunkt.
Men för raster och pauser används depån fortfarande, ramperna är kvar men urkopplade, så även bränslecisternen.
Citat från: maxh20 skrivet 16 september 2025, 21:16:08 PMDepån i Vaxholm är nedlagd. Upphandling E35 (bla. Täby och Vaxholm) slutar ungefär samtidigt som SL tar över busstrafiken i Upplands Väsby. Man kanske passar på att flytta över linjen till SL:s blivande egna bussförare eller så fortsätter man ha den från Täby i den nya upphandlingen där.Felaktigt. Depån kvarstår på samma mark som innan.
Linje 524 har ju avgångar varje kvart i rusningstrafik så den borde ha resandeunderlag för att bli kvar även runt år 2029.
Nedläggning depån i Vaxholm 11 dec 2022 http://jobb.transdev.se/pages/e35-norrort?preview=true
Citat från: homer skrivet 16 september 2025, 17:57:35 PMSom vanligt snöar detta forum enbart in på själva fordonen.
Den största orsaken till detta handlar inte om att nya bussar dröjer vid nya upphandlingar, det hade man enkelt kunnat lösa genom att SL själva köper in bussar och sen leasar ut till Företaget som tar över, nej största orsaken är givetvis att SL äntligen börjar förstå att förarbristen inte beror på att människor inte vill köra buss utan att varje upphandling sedan 90 talet har lett till sämre villkor för personalen, en spiral som inget privat bolag verkar kunna bryta.
Citat från: Ersa skrivet 16 september 2025, 16:21:44 PMMig veterligen är den enda kvarvarande depån i Vallentuna numera helt överförd till Täby trafikområde.