Huvudmeny

Senaste inlägg

#1
Bussnack / SV: "Aktiv" vagnpark Gamla Upp...
Senaste inlägg av jocke - Idag kl. 10:26:21 AM
Gillar att BLU92R verkar fått 2013 som tillverkningsdatum. För det kan väl ändå inte stämma  ???  :P
#2
Bussnack / SV: "Aktiv" vagnpark Gamla Upp...
Senaste inlägg av Bese001 - Idag kl. 10:15:25 AM
Hej,

COT39E, en MAN 18C EL har registrerats på GUB men är ej påställd.
Även RGU39T, SWW41E, DXU33M och BLU92R är reggade på GUB men det framgår inte på Trpt-styrelsen om de är EL eller Biogas.
Det finns även ett gäng till förregistrerade på SB.
#3
Busstrafik / SV: Ny fordonslängd godkänd 34...
Senaste inlägg av pegee - 03 december 2023, 20:56:28 PM
Det lär väl bara vara regional och långväga trafik där det kan komma i fråga.
En sådan monstrositet lär inte komma in i våra städer. Möjligen som BRT på egen separat
körbana.
#4
Busstrafik / SV: SL lägger ner busslinjer.....
Senaste inlägg av 846 - 03 december 2023, 20:01:12 PM
Ibland lyssnar de som bestämmer (t.ex. när hållplats Stadion drog in för 4:an) men oftast spelar protester ingen roll.
#5
Busstrafik / SV: SL lägger ner busslinjer.....
Senaste inlägg av Fredde - 03 december 2023, 11:27:08 AM
Folk skriker alltid ett tag när det blir förändringar (oavsett inom vilken bransch) men det brukar avta efter ett tag eftersom ingen orkar lyssna... ::)

#6
Busstrafik / SV: SL lägger ner busslinjer.....
Senaste inlägg av Bussmicke - 03 december 2023, 09:53:08 AM
Hoppas det blir protester mot styrande puckon.
#7
Busstrafik / SV: SL lägger ner busslinjer.....
Senaste inlägg av 846 - 03 december 2023, 00:37:53 AM
Det skulle betyda att Sveavägen blir helt utan innerstadslinjer - ingen liten förändring om nu 57:an tar över 54:ans sträckning från City till Hjorthagen. 57:an är väldigt använd på nuvarande sträckning från Sveavägen till Frösunda, så vad dessa passagerare ska åka med istället förstår jag inte riktigt.

Att lägga ned 75:an är en kraftig försämring för de som reser mellan City och Norra Djurgårdsstaden. 54:an (ev. 57:an i framtiden) tar dubbelt så lång tid och har klart mindre kapacitet. Om 57:an tar över 54:an kommer ingen förbindelse finnas mellan Norra Djurgårdsstaden och Centralen/Cityterminalen heller, om 75:an läggs ned. Att Sveavägen kommer att bli utan innerstadstrafik lär bli av precis som när Regeringsgatan förlorade sin trafik när gamla 43:an lades ned men de boende i Norra Djurgårdsstaden kommer knappast tyst se på att 75:an läggs ned.
#8
Bussnack / SV: Nobina 6014-6017 i Borås
Senaste inlägg av Bernt Talbrant - 02 december 2023, 23:08:48 PM
Den hinner nog också komma... Kan ju nämna att det väl utnyttjade reservdelsförrådet 2321 (MAN A21) nu tycks ha försvunnit från depån. Den är i varje fall inte kvar på den plats där den stått sedan i våras.
#9
Bussnack / SV: Nobina 6014-6017 i Borås
Senaste inlägg av Bussmicke - 02 december 2023, 22:22:55 PM
Trevliga nyheter. 6013 borde väl också finnas?
#10
Busstrafik / SV: VTs trafik"buss-on-demand"...
Senaste inlägg av B10M - 02 december 2023, 19:28:54 PM
Citat från: virtual1 skrivet 02 december 2023, 09:48:12 AMPerfekt för resenärer, hopplöst för oss bussfotografer:p
Det vet jag inte, som resenär föredrar jag helt klart en tidtabellslagd buss som man vet i förväg precis när den går och kommer fram.