Huvudmeny

Senaste inlägg

Busstrafik / SV: Skall det vara så svårt at...
Senaste inlägg av IvveRivve004 - Idag kl. 22:45:40 PM
Och tänk dem som skulle med buss 414, de kom minsann inte längre än till Nacka Forum och fick en sightseeingtur i Kvarnholmen istället för att åka längs Värmdövägen.
Busstrafik / Skall det vara så svårt att gö...
Senaste inlägg av Sputnik - Idag kl. 22:02:13 PM
När jag skulle åka med SL L471 ikväll så stod det en vagn på läge A skyltad 414 Orminge C via Boo Gård. Jag antar att det skulle varit en 402:a men hur skall kunderna veta det, de kanske inte går in i bussen när den är skyltad så och missar sin 402. Hur är det med de som står vid Londonviadukten och skall med 402? När den är skyltad 414!

Alternativet är ju att de som står vid rätt läge för 414 blivit akterseglade...

Vi mötte två stycken vagnar på 471, bägge röda boggie-vagnar. Är det så att det inte finns blå MAN-leder att tillgå en lördag-kväll, eller är det någon slags protest mot arbetsgivaren?

I vilket fall, skärpning anbefalles!!!

Det verkar inte heller som att Trafikförvaltningen bryr sig nämnvärt om moraset som blivit sedan Keolis lämnade trafikområdet och Nobina tagit över!!!
Bussnack / Nobina 7676 åter i Sverige som...
Senaste inlägg av Fifty - Idag kl. 21:47:57 PM
Något gamla nyheter, men i våras återkom Nobina 7676 till Sverige efter en tid i Norge. I motsats till flera andra norska återvändare fick den nytt nummer och heter nu 6179.

Jämförande bilder tagna på Stationsgatan i Skövde 2024-01-09 och 2025-07-08.

Bussnack / SV: Nobina i Storstockholm - ö...
Senaste inlägg av Niclas Wennerlid - Idag kl. 21:28:01 PM
Det är bara 7226 som är "återflyttad".

// Niclas
Bussnack / SV: Nobina i Storstockholm - ö...
Senaste inlägg av Per E - Idag kl. 19:59:04 PM
7224-7226 flyttades tidigare i år tillbaka till Södertälje. Är den alltså åter flyttad till Handen (eller möjligen Jordbro)? Är fler än 7226 också där nu från Södertälje?
Bussnack / SV: Operatörer Närtrafiken
Senaste inlägg av Frippe Fribas - Idag kl. 16:41:47 PM
De ligger ju inom Keolis avtalsområden för ordinarie busstrafik och jag vill minnas att Närtrafiken ingick i avtalen för Solna/Sundbyberg och Sollentuna när de upphandlades.
Du kanske kan kolla vad Keolis använder 4984 till då jag sett den vid Solna Centrum.
Jag såg nu också att Filip S i sin post #411 i tråden om Keolis och VRs vagnar i Stockholm listar flera bussar i samma serie både i Lunda och Råsta, så det verkar väl inte orimligt att Keolis kör Närtrafiken i sina områden själva?

Senaste inlägg av IvveRivve004 - Idag kl. 16:26:04 PM
Men linje 908, 951 och 952 körs väl ändå inte av Keolis?
Senaste inlägg av Sputnik - Idag kl. 16:04:43 PM
Bergkvarabuss äger Traveller, så ja det är samma!
Senaste inlägg av IvveRivve004 - Idag kl. 15:57:45 PM
Jag är också säker på att Bergkvarabuss kör vissa linjer.
Senaste inlägg av VästSverige - Idag kl. 08:49:48 AM