Nobina i Storstockholm - översikt av vagnar

Startat av -B8RLE-, 02 oktober 2024, 11:41:04 AM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

eliaS

Mr.7238

Citat från: homer skrivet 13 juli 2025, 19:53:05 PMCitywide led kanske flyttar någon annanstans i augusti? Det har efterfrågats ledbussar på 433 & 434 av både förare & passagerare...

Snarare att de ska till Handen och Jordbro. För att ersätta 24/25xx vagnarna som är redan slutkörda och ska skrotas men också att nacka värmdös nya ledvagnar kommer om 1-2 år. + Att ramsmoragaraget ska egentligen ha 21st MAN 44C (De nya boggivagnarna)
Nobina kommer säkert ta hem så många bra vagnar som möjligt tills elbussarna kommer. Speciellt Led

Mr.7238

Citat från: elliot skrivet 04 juli 2025, 23:41:41 PMVad jag har lagt märke till är att Charlottendal hade ett omlopp på morgonen under vintertidtabellen.

Stämmer, de sammarbetar med Björknäs tills de nya ledvagnarna kommer om 1-2 år

homer

Några nya ledvagnar om 1 år är inte beställda. Gasbussarna ska rulla mer än 1 år till, om det blir led eller boggi som ersätter vet vi inte än.

Walter

Nobinas egen info säger att de övertagna 81 gasbussarna ska rulla tills årsskiftet 2027.
Det anges också att "från 2027 kommer ett sjuttiotal nya elbussar som ersätter gasbussarna"
Dvs inte vad för typ av buss, märke etc eller exakt antal eller varför det inte blir 81 nya anges ej.

För Huddinge Botkyrka Söderort anges att 18 elbussar kommer 2030. Inget om det är en utökning eller ersättning.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mr.7238

Citat från: homer skrivet 18 juli 2025, 20:53:00 PMNågra nya ledvagnar om 1 år är inte beställda. Gasbussarna ska rulla mer än 1 år till, om det blir led eller boggi som ersätter vet vi inte än.

Det var därför jag skrev om 1-2 år.
Men det är också bestämt att det ska vara ledvagnar för att annars kommer N&V inte ha några ledvagnar alls och de behövs verkligen. Vad jag vet iallafall