Citat från: Anders.o93 skrivet 07 november 2025, 23:13:13 PMJag brukar se personal från Solaris på depån, så småningom kommer det säkert bli ordning på bussarna.
Tyvärr har jag aldrig kört MAN, jag kör bara Vinkeln. Men Volvo-bussarna fungerar mycket bra, precis som Mercedes så är där heller aldrig några problem med de.
Citat från: Buss_Lund skrivet 06 november 2025, 16:30:36 PMSäkert det är systemets problem eller tekniska fel. Jag tror Nobina kommer fixar dem nog. Så era Volvo elbussar är bättre ? Hur är era MAN elbussar annars?Jag brukar se personal från Solaris på depån, så småningom kommer det säkert bli ordning på bussarna.
Citat från: Ola Å skrivet 03 november 2025, 18:14:21 PM663 går på grus ja, fast knappast på en vägIngen Taxi, Linjelagd tur som körs om beställning i SL-appen görs. Transdev kör med 5197 som är stationerad i Okvista för ärendet. Påbyggt passagerarutrymme på en Mercedes Sprinter-bas. Samma modell trafikerar t.ex. 961 lokalt i Täby på Närtrafiken., körde VDL normalbuss där, vägen räckte precis till, verkar ha 2 avgångar per dag, sedan finns det 2 beställningsavgångar, undrar om de körs med taxi?
Citat från: IvveRivve004 skrivet 07 november 2025, 14:06:20 PMMan skulle kunna flytta över de f.d. Keolis 718x-vagnarna från Nobina i Karlstad (de ska ju ändå bytas ut mot nya bussar) till Frihamnen medan 4017-19 flyttar till Tomteboda och ersätter dem där. För närvarande verkar 4101, 4105-07 och 4110-13 fortfarande vara i trafik i Stockholm.4104, 4114 och kanske flera är också kvar i Stockholm.
Citat från: Peter L skrivet 07 november 2025, 15:43:22 PMMalmös förare och resenärer får njuta av 4026-4035 även i det nya avtalet 2027.Jag hoppas även några av 36xx vagnar kommer kvar vid nya avtalet egentligen det är inga fel på dem och det rulla så fint och bra. Jag tycker att mercedes bussar i Malmö säten är så skönare och mer mjukare än andra busstillverkare säten
??Citat från: ChaffisJakob skrivet 07 november 2025, 15:24:04 PMJa, jag hoppas några av dem blir kvar. Mycket goa vagnar. Desvärre inte så mycket Mercedes C2 kvar i Sverige. Kronoberg har i princip avskaffat alla sina och bytt ut mot nya el. Stockholm har bara fem kvar som rullar på Ekerö. Vet dock inte hur det ser ut i Blekinge och Jönköping.

Citat från: Anders.o93 skrivet 05 november 2025, 20:58:06 PMHelt klart att Mercedes har flera år kvar, eftersom vi fortfarande kör med de äldsta diesel Mercedes och dessa är det inga som helst problem med.Ja, jag hoppas några av dem blir kvar. Mycket goa vagnar. Desvärre inte så mycket Mercedes C2 kvar i Sverige. Kronoberg har i princip avskaffat alla sina och bytt ut mot nya el. Stockholm har bara fem kvar som rullar på Ekerö. Vet dock inte hur det ser ut i Blekinge och Jönköping.