Citat från: Fredde skrivet 14 oktober 2024, 10:30:12 AMDe har enligt teknisk info starkare motorer också, 12,8 liter och 510hk mot 10,8 liter och 470 hk.Motorer är enligt mig ganska irrelevant när det kommer till bussar. Det har en fördel såklart men komfort är mycket viktigare. Som exempel har vi Scania, deras motorer är hyfsat starka men det är typ det enda de är bra på. MAN och Mercedes slår Scania utan problem med sämre motorer.
Citat från: IvveRivve004 skrivet 12 oktober 2024, 11:07:45 AMI och med att man lade om så många linjer när man införde dubbeldäckare på 676:an så börjar jag föreställa mig att man gör såhär med linjerna på Värmdö:Ett antal sådana försämringar gjordes väl när linje 474 inrättades. Enstaka avgångar från de östra delarna av Värmdölandet behölls på linje 435-440 i högtrafik, men för övrigt fick resenärerna sitta och åka 10-15 minuter omväg via Gustavsbergs centrum. Under Keolis tid återfick linje 435-440 dubbelriktad trafik i mellantrafiktid, kvällar och helger. Detta på bekostnad av att linje 474 fick halverad turtäthet på sträckan Mölnvik – Hemmesta.
* Buss 432-434 dras in på sträckan Ålstäket – Slussen
* Buss 435 byter nummer till 474X
* Buss 435C läggs ner eller byter nummer till 484C
* Buss 436-440 dras in på sträckan Kolvik – Slussen
* Buss 462 försvinner och ersätts på sträckan av buss 436