Nybergs Buss nya Beluas Aura!

Startat av Niclas Rosenius, 02 mars 2008, 00:28:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Hej!

Idag var jag på en tur ner till Stockholm i regnrusket och hittade denna snygga buss utanför centralen.

Lite innefrån bussen också.

Och sen lite mer bilder bakifrån.

Vill tacka Per-Erik Nyberg för att jag fick tillfälle att komma in och fota i hans nya buss och dessutom så flyttade han fram bussen en bit för att jag skulle få lite bättre läge att fota den.

//Niclas

robbes

den var ju inte speciellt ny 2006 års modell

Niclas Rosenius

Citat från: robbes skrivet 02 mars 2008, 00:32:19 AM
den var ju inte speciellt ny 2006 års modell

Nej, men den är helt ny för Nybergs Buss och den har rullat som demo-buss i Tyskland.

//Niclas

Bussmicke

Trevligt, framflyttad från träden?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 02 mars 2008, 00:49:18 AM
Trevligt, framflyttad från träden?

Japp, hur kunde du gissa det  ;)

//Niclas

robbes

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 02 mars 2008, 00:35:01 AM
   Nej, men den är helt ny för Nybergs Buss och den har rullat som demo-buss i Tyskland.

//Niclas

har rullat 4000 mil innan opch redan 3 ägare i sverige

Niclas Rosenius

Citat från: robbes skrivet 02 mars 2008, 00:54:40 AM
har rullat 4000 mil innan opch redan 3 ägare i sverige

I trafik första gången i utlandet 060925 och i trafik för första gången i Sverige 080227, läste du det också??
   Import: Ja

Då har den bytt ägare sen den var itrafik i stort sätt varje dag

//Niclas

robbes

jo jag läste det samt vilka de övriga ägarna är lästa jag med samt vissa andra saker från regbesiktningen

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Staffan Sävenfjord

Tack Niclas för de här bilderna!
Det var en överraskning för mig att Nyberg i Lidköping har köpt en Beulas. Sannolikt kommer väl bussen att lackas om i Nybergs läckra färgsättning.
Pelle Nyberg har den sympatiska vanan att köpa lyxiga bussar att användas i skolturerna på vardagarna och i beställning på helger och lov.

Ante

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 02 mars 2008, 08:31:18 AM
Det var en överraskning för mig att Nyberg i Lidköping har köpt en Beulas. Sannolikt kommer väl bussen att lackas om i Nybergs läckra färgsättning.
Pelle Nyberg har den sympatiska vanan att köpa lyxiga bussar att användas i skolturerna på vardagarna och i beställning på helger och lov.

Det är han väl inte ensammen om bland de företag som kör skol och beställningstrafik med lite bättre bussar...

/A

bjalle

Kul att se en Beulas byggd på MAN chassi också även om jag personligen föredrar Scania

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ante skrivet 02 mars 2008, 09:03:49 AM
Det är han väl inte ensammen om bland de företag som kör skol och beställningstrafik med lite bättre bussar...

/A

Förvisso inte och det var inte precis så jag menade heller. Jag borde förstås ha skrivet "är ett av de bussbolag som har den sympatiska vanan..."

Niclas Rosenius

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 02 mars 2008, 08:31:18 AM

Och han har mer intressant på till firman.

//Niclas