Huvudmeny

Dagens expresser

Startat av Martin Maltkvist, 01 mars 2008, 23:14:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Detta skådade mitt högra öga när jag kommit uppför trappan framför stationshuset:

Sekunderna efter avgång dök denna upp i cirkulationsplatsen längre bort.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Magne

Jøss, har Swebus Express Volvo 9700 HD også? Brukes det mye HD i Sverige? Jeg bor i Oslo og er vandt med 9700 H bussene... Det var flott å se dem i HD-format ;)

Martin Maltkvist

Citat från: Magne skrivet 02 mars 2008, 01:37:00 AM
Jøss, har Swebus Express Volvo 9700 HD også? Brukes det mye HD i Sverige? Jeg bor i Oslo og er vandt med 9700 H bussene... Det var flott å se dem i HD-format ;)
Jomenvesst ;).
Jag har åkt i just en sådan mellan Stockholm och Karlstad men det var också enda gången
Här nedan skymtar kompisen 5608 i Karlskoga den 13/10 2006.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Christer K

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 01 mars 2008, 23:14:39 PM
Detta skådade mitt högra öga när jag kommit uppför trappan framför stationshuset:

Sekunderna efter avgång dök denna upp i cirkulationsplatsen längre bort.

Jag satt och undrade vilken ort dessa korten var tagna, kom på att det måste vara Eskilstuna. För övrig information så körs linje 801 av förare från Uppsala, sträckan Stockholm - Örebro t/r så de kör även linje 899 med samma buss då de kommer till Stokholm.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.