Vänersborgs Linjetrafik 1986

Startat av Staffan Sävenfjord, 01 mars 2008, 22:26:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

År 1986 hade Vänersborgs Linjetrafik kvar sin egen lackering på bussarna i tätortstrafiken.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Göran Nilsson

Instämmer, även jag ser gärna fler bilder. När det gäller LSA976 verkar denna enligt Svensk Busshistoria efter fototillfället ha tillhört Vänersborgs Linjetrafik fram tills avregistreringen som skedde 96-11-13. Jag har dock inget minne av att ha sett den i Vänersborg - vilket kanske kan förklaras av att jag flyttade dit i augusti 1996 och då var den möjligen redan tagen ur bruk.
/ GNl

Staffan Sävenfjord

Citat från: Göran Nilsson skrivet 02 mars 2008, 14:34:16 PM
Instämmer, även jag ser gärna fler bilder. När det gäller LSA976 verkar denna enligt Svensk Busshistoria efter fototillfället ha tillhört Vänersborgs Linjetrafik fram tills avregistreringen som skedde 96-11-13. Jag har dock inget minne av att ha sett den i Vänersborg - vilket kanske kan förklaras av att jag flyttade dit i augusti 1996 och då var den möjligen redan tagen ur bruk.
/ GNl

Möjligen användes den i skolkörningarna vid akut bussbrist hösten 1996 annars vill jag minnas att den stod undanställd på garagegården. Tyvärr i ett betydligt sämre skick än på bilderna.