Fråga om Busslinkflytt SÖ -> HB?

Startat av Mikael T Nilsson, 01 mars 2008, 19:16:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Hej,

Jag mötte en av Busslinks äldre Scania MaxCi (i serien 5001-5020) på linje 70 (Odenplan-Frösundavik) idag. Tyvärr såg jag inte inv.nr. eftersom det var avskrapat lite på vänstersidan. Har Söderhallen helgturer på Hornsbergslinje 70 eller har någon eller några av dessa vagnar omplacerats till Hornsberg?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Niclas Wennerlid

Det var 5018 som du såg. Den är tillfälligt placerad i Hornsberg, varför vet jag dock inte.

Mvh Niclas

Yujin Zhang

Det verkar som att Hornsberg har ont om kortvagnar de sista tiden då jag bruka se Söderorts- och Söderhallsvagnar på Hornsbergslinjer när jag pendlar mellan hem och skolan (Lappkärrsberget-Kronobergsgatan).

Mikael T Nilsson

Citat från: Niclas Andersson skrivet 01 mars 2008, 19:23:35 PM
Det var 5018 som du såg. Den är tillfälligt placerad i Hornsberg, varför vet jag dock inte.

Mvh Niclas

Citat från: Yujin Zhang skrivet 01 mars 2008, 19:28:02 PM
Det verkar som att Hornsberg har ont om kortvagnar de sista tiden då jag bruka se Söderorts- och Söderhallsvagnar på Hornsbergslinjer när jag pendlar mellan hem och skolan (Lappkärrsberget-Kronobergsgatan).

Tack för era uppgifter! Då kanske vi får se fler Södervagnar på Hornsbergslinjer framöver.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.