När du får oväntat besök, Busslink 6806

Startat av virtual1, 01 mars 2008, 18:43:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Bland alla avställda Swebussar i Katrineholm i somras fanns denna överraskning, nån som vet vad den används till nu? - SL står som ägare och den är inte avställd, står den kvar i Katrineholm??? - f.ö. används f.d. Scaniaområdet fortfarande som mellanplats för avställda Swebussar?

virtual1

O _ingen_ vill kommentera eller svara ang. denna klassiker? nåväl...

Bussmicke

Man har väl inget bruk för den?
kanske till salu?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

robbes

virtual1

Citat från: robbes skrivet 02 mars 2008, 00:51:19 AM
är körförbud på den sedan 20040930

Hmmm... såg det nu ja, får väl säga att VV:s sida är lite lustig, om det står 'I Trafik' om den, borde man väl kunna sätta texten 'Körförbud' där istället...

Ersa

Ja, hemsidan är lite lustig. Den visar bara om fordonet är på- eller avställt. Ingen info om eventuella körförbud syns.

robbes

Citat från: Verspieder skrivet 02 mars 2008, 19:12:13 PM
Ja, hemsidan är lite lustig. Den visar bara om fordonet är på- eller avställt. Ingen info om eventuella körförbud syns.

verspider jo det finns en rad på vanliga hemsidan där det står körförbud ja eller nej den finns i samma del av dokumentet där det står om besiktning när den är gjord samt skall göras.

nu använder jag ej hemsidan som du vet utan mitt abonemang med cbr använder jag

Tobbe

Ersa

Citat från: robbes skrivet 02 mars 2008, 19:48:29 PM
verspider jo det finns en rad på vanliga hemsidan där det står körförbud ja eller nej den finns i samma del av dokumentet där det står om besiktning när den är gjord samt skall göras.

Det har du nog rätt i. Jag tänkte nog på när man (utan abonnemang) kollar upp fordon som ägs av privatpersoner.
Då står det följande längst ner:
"Observera att informationen ovan inte svarar på om fordonet får föras fram i trafik. Exempelvis om fordonet har körförbud."

robbes

detta utdrag nedan är just från hemsidan som vem som helst kan kolla på:

Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 2004-09-30
Senast godkända besiktning: 2003-09-11
Föreläggande: Nej Körförbud: Ja
Vägmätarställning, km: 565250

Den texten du anger finner inte jag någonstans på vvs fråge sida

De bilderna man får med abonemang är helt anorlunda sammansatta nämligen.

Sedan att det står i trafik är det att bussen inte är avställd dvs de skall årligen betala skatt för bussen vilke tär penga slöseri på just denna bussen tycker jag.

Ersa

Citat från: robbes skrivet 03 mars 2008, 08:09:47 AM
Den texten du anger finner inte jag någonstans på vvs fråge sida

"Fordon som ägs av privatpersoner" skrev jag.
Om du söker på t.ex Kvarnes LBY839 på den vanliga hemsidan ser du meningen nedanför knappen om tilläggsinformation.