Büssingdubbeldäckare i Västtyskland

Startat av Mikael T Nilsson, 01 mars 2008, 15:41:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer två bilder på Västtyska dubbeldäckare. Först en bild från Heilbronn från 1984.

Sedan från Stuttgart 1980. Båda bussarna påminner väldigt mycket om SL:s H33:or som rullade i Stockholm mellan 1967 och 1976.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: Neko skrivet 01 mars 2008, 16:08:27 PM
Sicka snyggingar!  :D

Ja, Büssingbussarna av denna modell var vackra. Synd att SL inte sparade något exemplar.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Peter Rost

Trevligt!

Finns  det  någon  av  just  denna  modell  bevarad  i  Tyskland?  Är  dessa  av  1967 årsmodell?

/Peter

Lulebjörnen

Citat från: Peter Rost skrivet 01 mars 2008, 19:33:55 PM
Trevligt!

Finns  det  någon  av  just  denna  modell  bevarad  i  Tyskland?  Är  dessa  av  1967 årsmodell?

/Peter
www.traditionsbus.de finns det mycket intressant att titta på och läsa om Büssing dubbeldäckare.

Peter Rost

Citat från: Lulebjörnen skrivet 01 mars 2008, 22:42:19 PM
www.traditionsbus.de finns det mycket intressant att titta på och läsa om Büssing dubbeldäckare.

Intressant  länk, tackar.

/Peter

Mikael T Nilsson

Citat från: Lulebjörnen skrivet 01 mars 2008, 22:42:19 PM

Tack för länken! :)
Vänliga hälsningar,

Mikael